۱۰ دی ۱۳۸۵، ۱۳:۳۷

سلامت محیط زیست کشور به خطر افتاده است ؛

یک محیط بان در ایران کار 12 محیط بان را انجام می دهد

یک محیط بان در ایران کار 12 محیط بان را انجام می دهد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کمبود محیط بان در کشور به اندازه ای است که سلامت محیط زیست و منابع طبیعی به خطر افتاده است.

سیدخلاق میرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: کمبود محیط بان از یک سو و کمبود تجهیزات از سوی دیگر ، باعث شده برخی سودجویان فرصت دست اندازی در منابع طبیعی و محیط زیست را بیابند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هر کدام از محیط بانان ایرانی کار 12 محیط بان را انجام می دهند که این موضوع هم از نظر شغلی و هم از لحاظ امنیتی قابل قبول نیست.

میرنیا تصریح کرد: یکی از دلایل کمبود محیط بان در کشور عدم صدور مجوزهای لازم برای استخدام محیط بان است که امید می رود با همکاری دولت این موضوع حل شود و حداقل تعدادی محیط بان جدید استخدام شوند.

وی تصریح کرد: ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس ، ساخت و ساز در ارتفاعات شمال تهران ، نابودی منابع طبیعی در شمال و غرب تنها بخشی از آسیب های وارده به محیط زیست و منابع طبیعی است که کمبود محیط بان می تواند در کاهش آن بسیار موثر باشد.

میرنیا یادآور شد: توقع نداریم مشکلات بخش محیط بانی کشور بزودی مرتفع شود ، زیرا رسیدن به استانداردهای جهانی محیط بانی نیازمند زمانی طولانی است اما به هر حال باید توسعه ، تجهیز و تکمیل محیط بانی کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور 2300 محیط بان در کشور دارد که با توجه به حجم 13 میلیون هکتاری منابع طبیعی ، این میزان نیرو حداقل باید 3 برابر شود.

به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست ، هم اکنون به ازای هر هکتار منابع طبیعی در جهان یک محیط بان وجود دارد که این میزان در ایران یک نفر به ازای 12 هکتار است.

کد خبر 428469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha