۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴

معاون اقتصادی  وزیر امور خارجه:

تلاشمان پایداری روابط تجاری با عراق است

تلاشمان پایداری روابط تجاری با عراق است

آبادان – معاون اقتصادی وزیر امور خارجه از تلاش این وزارت خانه برای پایداری روابط تجاری با کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا انصاری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و موانع صادرات از مرز شلمچه در محل سایت تجاری شلمچه گفت: در اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی در دیپلماسی کشور زمینه ساز احیای روابط اقتصادی کشور خواهد بود.

وی افزود: تنها با شعار دادن نمی توانیم کالاهایمان را به عراق صادر کنیم چرا که توجه به کیفیت محصول در عراق حرف اول را می زند.

انصاری اظهار کرد: علاقه مند هستیم زیرساختهای تجارت آزاد را میان ایران و عراق ایجاد کنیم تا به یک روند تعادلی در صادرات برسیم.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که روابط پایداری را با عراق داشته باشیم، تصریح کرد: برای آنکه در روابط خود به بن بست برنخوریم باید علاوه بر صادرات به عراق از عراق نیز واردات داشته باشیم.

انصاری گفت: به طور حتم فعال سازی و مشارکت بخش خصوصی می تواند ما را در یک رابطه موفق با عراق کمک کند و اگر دیر اقدام کنیم روزی حسرت بازار بصره را خواهیم خورد.

سرکنسول ایران در بصره نیز در ادامه این جلسه گفت: به منظور توسعه و پایداری روابط تجاری با عراق باید ظرفیت اقتصادی کشور بالا رود و برای این منظور نیاز به تشکیل اتاق فکر اقتصادی  داریم.

حسین سیاهپوش افزود: بخش دولتی در رایزنی های اقتصادی ضعیف عمل می کند و ما نتوانستیم در استان بصره که ۸۵ درصد بودجه عراق را تامین می کند، حضور فعالی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اعمال تعرفه های ناعادلانه و قوانین دست و پاگیر قابل اعمال از سوی عراقی ها از جمله مشکلاتی است که تجار و بازرگانان ایرانی در مرز شلمچه با آن مواجه هستند.

کد خبر 4291136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha