۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸

امام جمعه گرگان:

مقابل زیاده خواهی دشمن ایستادگی می کنیم

مقابل زیاده خواهی دشمن ایستادگی می کنیم

گرگان- امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه دشمن دنبال صدمه به انسجام ملی است، گفت: تحت زعامت رهبر معظم انقلاب مقابل زیاده خواهی دشمن ایستادگی می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رسول خدا(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان مردم را برای ورود به ماه مبارک رمضان آگاه می‌کردند تا مردم با آمادگی وارد این ماه مبارک شوند.

وی ماه رمضان را ماه خودسازی انسان دانست و افزود: همان‌گونه که امام صادق(ع) فرمودند دنیا برای ما سه روز است یک روز که گذشت، روزی که خواهد آمد و معلوم نیست به آن روز برسیم و روزی که در آن قرار داریم.

ماه رمضان، ماه مهمانی خداوند متعال است

امام‌جمعه گرگان گفت: خداوند در ماه رمضان انسان‌ها را به مهمانی دعوت می‌کند که این مهمانی از جنس دیگر است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است که بتوانیم از جنبه‌های معنوی بهره‌مند شویم و به‌سوی پروردگار حرکت کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: در ماه رمضان باید سعی کرد دل‌ها را به خداوند متعال پیوند زنیم چراکه این اساس و ریشه کار است.

وی با اشاره به روابط اجتماعی، افزود: امروز شکاف در بین جامعه زیاد شد و این نوع رفتار را دین اسلام نمی‌پسندد اما ماه رمضان فرصتی است تا همه با مسالمت رفتار کنیم.

۶۶ درصد مردم آمریکا مخالف خروج ترامپ از برجام بودند

امام‌جمعه گرگان در خطبه دوم  در خصوص به جریانات هفته گذشته کرد و گفت: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از برجام خارج می‌شوند، در پی این حرکت تمام مردم دنیا مخالفت کردند و حتی در نظرسنجی که انجام شد ۶۶ درصد مردم آمریکا با این موضوع مخالفت کردند.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: اروپایی‌ها تلاش کردند تا این کار انجام نشود اما آن‌ها درحالی‌که رفت‌وآمد داشتند تا رئیس‌جمهور از برجام خارج نشوند هم‌صدا با آمریکا بودند و این خود نشان‌دهنده این است که یک مشکلی در کار وجود دارد و در پشت پرده توافق‌هایی کرده باشند.

وی افزود: همان‌گونه که رئیس‌جمهور ایران اعلام کرده است هر چیزی که تشخیص دهیم برای دفاع از کشور لازم داریم  حتماً آن را انجام خواهیم داد و به هیچ‌کس ارتباطی ندارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مسئله داخلی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت، امروز حساس‌ترین شرایط  برای کشور پیش‌آمده است و  دیگر شرایط اول انقلاب نیست چراکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی همه باجان و دل پای انقلاب ایستادند اما اکنون شرایط تغییر پیداکرده و دشمن بساطی دیگر برای ما پهن کرده است.

وی افزود: آنچه را که امروز در داخل کشور لازم داریم انسجام ملی است که نباید اجازه دهیم لطمه‌ای به آن وارد شود که این‌یکی از اهداف اصلی دشمنان است تا مردم را رودررو یکدیگر قرار دهند.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد:همه یکدست، متحد و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب ایستادگی و مقاومت کنیم و امید است با اتحاد از این گردنه عبور کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکایی‌ها قابل‌اعتماد نیستند و انقلابی‌های ما باید در مقابل آن‌ها موقعیت‌شناس و وقت‌شناس باشند.

امام‌جمعه گرگان گفت: کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای دخالت در انتخاباتی که در لبنان اتفاق افتاد پول خرج کردند اما بازهم المصول شکست خورد که این خودپاسخی به آمریکا است، آن‌ها هنوز خیال می‌کنند با قلدری می‌توانند پیش روند.

وی در ادامه با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام شیخ رسول رضایی امام‌جمعه موقت گرگان، افزود: ایشان در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 4293472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha