۱۶ دی ۱۳۸۵، ۱۳:۰۳

تلگراف در گزارشی بررسی کرد؛

چالش های پیش روی فرمانده جدید نظامیان آمریکایی در عراق

چالش های پیش روی فرمانده جدید نظامیان آمریکایی در عراق

فرمانده جدید نظامیان آمریکایی در عراق، با چالش های زیادی در عراق روبرو است و باید برای کاهش ناآرامی های عراق با این چالش ها دست و پنجه نرم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت : دیوید پترائوس باید تمام توانایی های نظامی وهوشی خود را برای کاهش ناآرامی های عراق به کار بگیرد.

به نوشته این روزنامه، متحد کردن رهبران قبایل و عشایر مختلف در عراق، کاهش نفوذ القاعده در عراق و افزایش اقدامات امنیتی در عراق برای کاهش انجام بمب گذاری ها در بغداد، از جمله چالش های مهم پیش روی فرمانده جدید نظامیان آمریکایی در عراق خواهد بود.

بر همین اساس پترائوس که به دلیل ارائه کارنامه درخشان در حمله آمریکا به عراق در سال 2003  از فرماندهان معروف آمریکا به شمار می رود، باید در مرحله اول قبایل عراقی را با هم متحد کند.

یادآور می شود پتراوس در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی فرماندهی گردان 101 هوابرد ارتش آمریکا موسوم به  Screaming Eagles" را برعهده داشت و پس از حمله نیز طرح ها ونقشه های بسیار مفیدی را به ارتش آمریکا ارائه کرد.

از سوی دیگر پترائوس در زمانی به سمت فرماندهی نظامیان آمریکا منصوب شده که احساسات ضد آمریکایی میان مردم عراق به شدت افزایش یافته است.

"رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای ژنرال جرج کیسی فرمانده نیروهای چند ملیتی درعراق را برکنار و به جای وی، سپهبد دیوید پترائوس که چندین مرحله از زمان اشغال عراق، دراین کشور خدمت کرد، انتخاب کرد.

کد خبر 431057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha