۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۴۲

معاون شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان:

اجرای طرح فاضلاب شهر گرگان ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اجرای طرح فاضلاب شهر گرگان ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

گرگان- معاون شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان گفت: اجرای طرح فاضلاب شهر گرگان ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به ‌نقل از روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، ابوالفضل رحیمی، با بیان این که اجرای طرح فاضلاب شهر گرگان ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر گرگان از محل منابع عمرانی هزینه شده است.

وی با بیان این که مطالعات طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر گرگان در سال ۸۴ به پایان رسیده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح تاکنون بیش از ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تامین اعتبار لازم بقیه طرح هم اجرایی می‌شود.

رحیمی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر گرگان را حدود ۹۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: روش تصفیه فاضلاب از نوع لجن فعال متعارف بوده است.

وی گفت: طول خطوط انتقال شبکه جمع آوری فاضلاب شهر گرگان سه کیلومتر بوده و خط انتقال این طرح هم به صورت کامل اجرایی شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان طول شبکه اصلی و فرعی را ۴۷۴ کیلومتر برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۵۷ درصد شبکه انجام گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش طرح، گفت: با اجرای کامل این طرح ۵۲۶ هزار و ۷۵۰ نفر به شبکه جمع‌آوری فاضلاب متصل و از نعمت دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

رحیمی تسریع در اجرای طرح های فاضلاب را از اهداف مهم شرکت اعلام کرد و اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهر گرگان و ضرورت تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای شهروندان و حفظ محیط زیست، لزوم دفع بهداشتی فاضلاب بیش از پیش ضروری است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان با بیان این که طرح‌های فاضلاب با هزینه های بسیار زیادی اجرایی می‌شود، خواستار همکاری جدی مردم در نصب انشعابات به شبکه فاضلاب شد.

کد خبر 4325208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha