۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵

دبیر علمی همایش ملی گروس شناسی:

مهلت ارسال آثار به نخستین همایش ملی گروس شناسی تمدید شد

مهلت ارسال آثار به نخستین همایش ملی گروس شناسی تمدید شد

سنندج – دبیر علمی نخستین همایش ملی گروس شناسی از تمدید مهلت ارسال آثار به این همایش خبر داد.

محمد شیخ احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به درخواست های مکرر محققان و پژوهشگران جهت تدوین مقالات علمی در ایام تعطیلات تابستان،  برگزاری این  همایش دو ماه به تعویق افتاد و با تصمیم کمیته علمی، همایش در روزهای چهارشنبه ۱۴ و پنج شنبه ۱۵ شهریور امسال در شهر بیجار برگزار می شود.

وی همچنین از تمدید مهلت ارسال مقالات تا ۲۰مرداد خبر داد و گفت نتیجه داوری مقالاتی که از طریق سایت http://research.iausdj.ac.ir  تا پایان خرداد به دبیرخانه همایش ارسال شده است تا پایان تیر ماه اعلام خواهد شد و نتیجه داوری سایر مقالات نیز تا پایان مردادماه اعلام خواهد شد.

دبیرعلمی نخستین همایش ملی گروس شناسی گفت: امیدواریم که محققان علاقمند به تحقیق در حوزه گروس شناسی بتوانند در فرصت باقیمانده مقالات پژوهشی خود را در یکی از موضوعات محورهای پنجگانه همایش تدوین و به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

شیخ احمدی عنوان کرد: دانشگاه  تهران، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه کردستان  و دو انجمن علمی معتبر زیر مجموعه وزارت علوم یعنی انجمن ایرانی تاریخ  و انجمن ایرانی تاریخ اسلام حمایت خود را از این همایش اعلام نموده اند.

وی گفت: همچنین بنیاد ایران شناسی و پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این همایش حمایت کرده اند.

محورهای پنجگانه  نخستین همایش ملی گروس شناسی عبارتند از: الف-تاریخ و باستان شناسی: گروس در دوره های مختلف تاریخی- نقش گروس در تاریخ سیاسی-اجتماعی کردستان ایران- مفاخر گروس- مطالعات و کاوشهای باستان شناسی.

ب- فرهنگی: هنر و معماری- صنایع دستی: فرش بیجار و برند سازی جهانی- گویش گروسی- اماکن مذهبی و زیارت گاهها- دین و دیانت؛ جلوه های همبستگی در گروس-فرهنگ ، فولکلور و ادبیات عامه- قابلیت ها وظرفیت های گردشگری- راهکارهای توسعه فرهنگی          

ج- اجتماعی: اقشار و طبقات اجتماعی- مردم شناسی- سبک زندگی- آسیب شناسی پدیده مهاجرت و کاهش جمعیت در منطقه‌ گروس- راهکارهای توسعه اجتماعی.

د: محیط زیست و جغرافیا: کوه ها و دشت ها-اقلیم- حیات وحش و مناطق حفاظت شده-آب- ظرفیت ها و تهدیدهای زیست محیطی.

ه- اقتصادی: بازار و تجارت- اقتصاد کشاورزی-  اقتصاد دام - صنایع و معادن - راهکارهای توسعه اقتصادی منطقه.

این همایش توسط مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار خواهد شد.

کد خبر 4327820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha