۲۱ دی ۱۳۸۵، ۱۷:۰۸

آلمان درباره انرژی با روسیه گفتگو می کند

آلمان درباره انرژی با روسیه گفتگو می کند

وزیرخارجه آلمان با استقبال از آغاز دوباره صادرات نفت روسیه به بلاروس و اروپا از گفتگوهای آتی درباره مسئله انرژی با مسکو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، فرانک - والتر اشتاین مایر در ادامه سخنان خود تصریح کرد : گفتگوی روسیه و بلاروس درباره صدور نفت مسکو می تواند نشانه خوبی درهمکاری روسیه در زمینه انرژی باشد .

یاد آورمی شود که صادرات نفت روسیه به اروپا و بلاروس از روز سه شنبه به علت اختلاف نظر روسیه و بلاروس در نرخ جدید مالیاتهای گمرگی متوقف شده بود ودر پی آن کشورهای اروپایی که نفت آنها ازطریق این خط لوله تامین می شد؛ دچار مشکل شده بودند و در نتیجه رهبران کشورهای اروپایی، پوتین را هدف انتقادهای فراوان قرار داده بودند.

وزیرامورخارجه آلمان افزود : آلمان به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در نظردارد گفتگوهایی را درباره آینده همکاری ها در بخش انرژی با روسیه انجام دهد .

اشتاین مایر خاطرنشان کرد : روسیه درسایه همکاری با اتحادیه اروپا می تواند گره بسیاری از مشکلات موجود بر سر مسئله انرژی را باز کند .

روسیه تلاش می کند تا بهای گاز را تا چهار برابر ( 200 دلار) برای بلاروس افزایش دهد .

تحلیل گران می گویند که این تنبیهی برای شکست الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در اجرای وعده های خود درجهت ائتلاف نزدیکتر با روسیه است.

بلاروس مسیری مهم در انتقال نفت و گاز روسیه به شمار می رود، اما اخیرا بین مسکو و مینسک بر سر قیمت انرژی اختلافاتی به وجود آمده است.

کد خبر 433255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha