۲۲ دی ۱۳۸۵، ۱۰:۲۲

ارتش آمریکا حمله به کنسکولگری ایران در عراق را انکار کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله نیروهای آمریکایی به کنسولگری ایران در شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را انکار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بریان ویتمن" سخنگوی پنتاگون در واشنگتن گفت : به استناد گفته های نیروهای خود در آنجا می توانم به شما تاکید کنم  ساختمان (مورد حمله قرار گرفته در اربیل) ساختمان کنسولگری یا ساختماتی دولتی نبوده است.

وی با بیان اینکه از تابعیت شش فردی که در جریان حمله  نیروهای آمریکایی بازداشت شده اند، اطلاعی ندارد؛ ادعا کرد: گمان
می رود که آنها روابط مستحکمی با فعالیت ها علیه عراق و نیروهای ائتلاف داشته باشند.

نیروهای ائتلاف در عراق پیشتر در بیانیه ای اعلام کردند که توانسته اند در جریان یک عملیات امنیتی عادی در شمال عراق شش فرد مظنون به داشتن روابط مستحکم با فعالیت ها علیه نیروهای عراقی و نیروهای ائتلاف را بازداشت کنند.

این بیانیه افزود: عملیات یاده شده بخشی از تلاش های مستمر برای هدف قرار دادن کسانی است که با فعالیت علیه غیرنظامیان عراقی و نیروهای ائتلاف رابطه دارند و افراد مظنون بدون بروز حادثه قابل ذکری خود را تسلیم کرده اند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام غیر قانونی نظامیان آمریکایی در حمله به کنسولگری ایران در اربیل ، با فراخوانی سفیر عراق در تهران به وزارت امورخارجه، مراتب اعتراض شدید ایران را به این اقدام اعلام کرد؛ وزارت امور خارجه ایران همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را برای نشان دادن اعتراض خود به این وزارت فرا خواند.

کد خبر 433319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha