۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

وجود ۳۱ کلاس خشتی در گلستان/ ۷۲ پروژه در دست ساخت است

وجود ۳۱ کلاس خشتی در گلستان/ ۷۲ پروژه در دست ساخت است

گرگان- مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان از وجود ۳۱ کلاس خشتی و گِلی در گلستان خبر داد و گفت: ۷۲ پروژه در دست ساخت داریم که از این تعداد ۳۵ پروژه تا مهرماه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد، عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: حدود سه هزار مدرسه تخریبی و یا نیازمند مقاوم سازی در گلستان وجود دارد.

وی با بیان این که خیران باید در این زمینه به ما کمک کنند، افزود: خانواده‌ها اگر می‌خواهند فرزندانشان از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار باشند باید وارد عرصه مدرسه سازی شوند.

گوهری راد ادامه داد: ما انتظار کمک بزرگی از مردم نداریم همین قلک‌ها و پاکت‌های هدیه اگر روی هم جمع شود می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرهنگیان ما – در گرگان، گنبد، کلاله و غیره - با کسر از حقوق در عرصه مدرسه سازی به ما کمک می‌کنند؛ دانش آموزان خیّری هم داریم که باعث دلگرمی آموزش و پرورش هستند.

گوهری راد افزود: ۳۳۰ هزار دانش آموز داریم و اگر فرهنگ سازی صورت گیرد و تعداد ۲۰۰ هزار نفر آن‌ها به ما کمک کوچکی کنند می‌توان با آن مدرسه ساخت.

۳۰ درصد مدارس گلستان تخریبی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که ۷۲ پروژه در دست ساخت داریم، گفت: ۳۵ پروژه تا مهرماه به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۳۰ مدرسه که معادل ۱۶۰ کلاس درس است، با مشارکت‌های مردمی ساخته می‌شود.

گوهری راد یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس ما تخریبی و ۲۵ درصد کلاس‌های ما نیازمند مقاوم سازی است.

۷.۵ میلیارد تومان کمک خیران در سال ۹۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی در سال ۹۵، مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان بود که محقق شد و حدود ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم تعهدی است که خیران در سال ۹۶ دادند که هنوز همه آن تحقق نیافته است.

گوهری راد با بیان این که ۳۱ کلاس خشتی و گلی در استان داریم و امسال تلاش می‌کنیم که پرونده آن‌ را برای همیشه در استان ببندیم، افزود: ۱۴۰ مدرسه کانکسی استاندارد در گلستان وجود دارد که شرایط آن‌ها خوب است.

وی ادامه داد: ما برای همه روستاها نمی توانیم مدرسه بسازیم زیرا ساکنان آن ییلاق - قشلاق می‌کنند و یا شرایط آن‌ها طوری است که آن روستا تا دو سال آینده خالی از سکنه خواهد شد بنابراین برای این روستاها کانکس در نظر گرفته می‌شود.

گوهری راد گفت: در این کانکس‌ها ممکن است بین پنج تا ۱۰ دانش آموز تحصیل کنند و اگر ما بخواهیم ۲۰۰ میلیون تومان برای روستایی مدرسه بسازیم که خالی از دانش آموز بماند هدر دادن بیت المال است؛ امری که در استان صورت گرفته و اکنون بسیاری از مدارس ما خالی از دانش آموز است.

کد خبر 4333324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha