۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰:۰۰

بنیانگذار مدرسه طبیعت در ایران:

۷۵ مدرسه طبیعت در کشور تاسیس شده است

۷۵ مدرسه طبیعت در کشور تاسیس شده است

گرگان- بوم شناس و بنیانگذار مدرسه طبیعت در ایران گفت: ۷۵ مدرسه طبیعت در کشور تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین وهاب زاده شامگاه شنبه در همایش کودک و طبیعت که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۷۵ مدرسه طبیعت در کشور وجود دارد و شهرداری تهران تصویب کرده تا در هر منطقه تهران دو مدرسه طبیعت تاسیس شود.

وی بابیان اینکه در برخی از شهرهای مازندران دو مدرسه طبیعت داریم، افزود: در حال حاضر در شهر گرگان دو مدرسه طبیعت وجود دارد و امیدواریم در تمام شهرهای گلستان این مدارس تاسیس شود.

وهاب زاده ادامه داد: من سابقه ۴۵ سال تدریس محیط زیست در دانشگاه دارم، روزگاری با خود فکر می کردم اگر متخصص برجسته تربیت کنیم می توانیم مشکلات محیط زیست را حل کنیم اما به این نتیجه رسیدم هر چه متخصصان بیشتری تربیت می کنیم محیط زیست بیشتر تخریب می شود.

وی افزود: باوجود اینکه در اکثر شهرها دانشگاه محیط زیست داریم اما روز به روز شاهد خشک شدن تالاب ها و تخریب محیط زیست هستیم و با اینکه مسیر آموزش را دنبال کردیم اما به جایی نرسیدیم.

بوم شناس و بنیانگذار مدرسه طبیعت در ایران گفت: من شروع به ریشه یابی کردم و به جایی رسیدم که فهمیدم ما به جای اینکه کودکان را در حساس ترین دهه زندگی با طبیعت آشتی دهیم آن ها را به ارابه درس و آموزش می بندیم، در حالی که طبق یافته های امروزی کودک موجودی آموزش پذیر نیست بلکه خودیادگیرنده است.

وی افزود: من با هدف آشنا کردن کودکان با طبیعت اقدام به تاسیس مدارس طبیعت کردم تا کودکانمان به جای اینکه در آینده رخت سفر ببندند نسبت به سرزمین خود حساس شوند.

وهاب زاده اظهار کرد: ما با ژنی به دنیا می آییم که در طبیعت شکل نهایی را به خود می گیرد، در واقع ما یک جانور فرهنگی هستیم، منتهی ژن تغییر نمی کند اما فرهنگ می تواند خود را با شرایط تطبیق دهد، البته اگر فرهنگ نتواند با سرعت تغییرات حرکت کند آسیب زننده است.

وی تصریح کرد: امروز به جایی رسیدیم که کودکان ما در تهران ۱۹ ساعت از روز خود را در کلاس های آموزشی می گذرانند و فرصتی برای بازی کردن ندارند.

وهاب زاده ادامه داد: آخرین پژوهش ها به ما می گوید کودکان تا سن ۱۱ سالگی نیاز به آموزش ندارند واگربه آن ها اجازه و فرصت بازی های ساختارنیافته، بازی با سنگ، آب، گل، دوستان خیالی و ... را دهیم نیازی به آموزش نخواهند داشت.

کد خبر 4334969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha