۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

رشد ۲۰۷ درصدی کشفیات قاچاق مواد مخدر در گلستان

رشد ۲۰۷ درصدی کشفیات قاچاق مواد مخدر در گلستان

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان گفت: طی سه ماه گذشته در سال جاری کشفیات مواد مخدر در استان گلستان با رشد ۲۰۷ درصدی نسبت به سال قبل رو به رو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر جاویدان عصر یکشنبه در نشست خبری بااصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: امنیت حوزه با اهمیتی است که هیچ چیز ضروری تر از آن وجود ندارد و برای برقراری آن تمام افراد جامعه، نهادها و دستگاه ها باید تلاش کنند.

وی افزود: امروز آسیب های اجتماعی بیش از هزاران آسیب دیگر در حال خودنمایی است و برای تولید ناامنی و جرم تلاش می کند.

جاویدان اظهار کرد: برای مهار و مدیریت آسیب های اجتماعی همه ما باید تلاش کنیم و هر کس نسبت به نقش خود واقف باشد و ناجا در این امر نقش محوری دارد.

وی ادامه داد: استان گلستان به لحاظ ترافیکی شرایط خاصی دارد و راه های ما تناسبی با ترافیک ندارد، طرح ترافیکی گرگان در کشور مصوب شده است و امیدواریم با اجرای آن شاهد برقراری نظم و انضباط باشیم.

فرمانده انتظامی گلستان بریدگی جاده های استان را غیر اصولی خواند و افزود: خیلی از راه های اصلی استان مانند توسکستان کیفیت ندارد و ما باید به فکر سلامت مردم باشیم.

وی تصریح کرد: راه ها باید به گونه ای استاندارد ساخته شوندتا اگر انسانی هم خطا کرد کمترین خسارت ها وارد شود.

فوت ۷۳ نفر در جاده های گلستان طی سه ماه

جاویدان گفت: طی ۳ ماه گذشته در گلستان شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات منجر به فوتی بودیم، همچنین ۱۴ درصد آمار فوت شدگان در جاده های گلستان کاهش داشته و حدود ۷۳ نفر طی سه ماه گذشته در جاده های گلستان جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، تخطی از سرعت مطمئنه از جمله مهمترین علت تصادفات جاده ای در گلستان است.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: در آمار تصادفات جاده ای خودروی سواری با ۶۷ درصد و موتورسیکلت با ۱۵ درصد بیشترین سهم را دارا هستند.

جاویدان ادامه داد: در بحث تصادفات درون شهری گلستان هم آمار جانباختگان هشت درصد کاهش داشته و طی سه ماه گذشته ۲۳ نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به بحث قاچاق مواد مخدر در استان اظهار کرد: اینکه گفته می شود ما از جمله استان های چراغ قرمز در بحث قاچاق و استعمال مواد مخدر هستیم آمار درستی نیست و ما در بخش مصرف و قاچاق مواد مخدر در رتبه های ۱۴ و ۱۵ قرار داریم.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: از سال ۹۵ روند مقابله با بحث قاچاق مواد مخدر تغییر کرده وهر ساله شاهد افزایش کشفیات هستیم، در سال جاری هم میزان کشفیات ما ۲۰۷ درصد رشد داشته است.

جاویدان افزود: طی سه ماه گذشته هشت تن و ۱۳۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده ایم که از این آمار ۶ تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک بوده است.

وی از زمین گیر کردن دو محموله سنگین مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: در زمینه دستگیری قاچاقچیان ۹۶ درصد و در زمینه دستگیری خرده فروشان ۸ درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: ۱۶ باند یا شبکه اصلی توزیع مواد مخدر در گلستان منهدم شده که رشد ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در مواد مخدر برخورد با خرده فروشان و معتادان متحاجر بوده که به دغدغه ای برای شهروندان تبدیل شده است.

آزمایشگاه تشخیص و آنالیز مواد مخدر در گلستان افتتاح شد

جاویدان از افتتاح آزمایشگاه تشخیص و آنالیز مواد مخدر در گلستان خبر داد و گفت: این آزمایشگاه ظرفیت خوبی است و خلوص مواد مخدر را تعیین می کند و کمک خوبی به قضات و کارشناسان است.

وی با اشاره به اعزام ۲۷ کاروان حجاج از گلستان اظهار کرد: به همه زائرینی که به نوعی آلوده مواد مخدر هستند توصیه می کنیم تا زمانی که فرصت دارند خود را از این آلودگی رها کنند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در هنگام اعزام حجاج آن را بازرسی دقیق خواهیم داشت تا هیچگونه مواد مخدر حتی به میزان خیلی کم هم با خود حمل نکنند چراکه پای آبروی نظام در میان است.

جاویدان ادامه داد: در زمینه کشف سرقت ها طی سه ماه گذشته دو درصد افزایش داشته ایم و از این حیث در رده های میانی کشور قرار داریم.

وی گفت: در زمینه کشف سرقت ها ۸۷ درصد رشد داشته ایم و سرقت موتورسیکلت، سرقت از منزل و کیف قابی از جمله بیشترین سرقت هایی است که در استان رخ می دهد.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: با اینکه استان گلستان یک استان مرزی است اما به دلیل عملکرد خوب مرزبانان کشورمان و کشور همسایه چیزی به عنوان قاچاق نداریم مگر بارچمدانی.

کد خبر 4335800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha