۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۸:۲۵

معاون هنری وزیر ارشاد در گفتگو با مهر:

باغ کتاب محل برگزاری جشنواره تجسمی فجر نیست/ توسعه فضای ارایه هنر

باغ کتاب محل برگزاری جشنواره تجسمی فجر نیست/ توسعه فضای ارایه هنر

حسینی معاون هنری وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه فضا برای نمایش آثار هنری در کشور کم است، گفت هنوز برای اعلام محل برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر زمان وجود دارد.

سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «هیچ و همه» در مجموعه آرت اسپیس درباره پرویز تناولی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت به خبرنگار مهر گفت: رسم پیشین ما و رسمی که جهان جدید با خود به همراه آورده است، قدرشناسی از بزرگان است. بزرگان هر جامعه ای در عرصه های مختلف، سرمایه های بی زوالی هستند که می توانند به جامعه شان حرکت، افتخار و عزت بدهند و مبنای تغییرات باشند و باعث تشویق و ترغیب جوانان شوند. یکی از بزرگان تاریخ معاصر ما، استاد پرویز تناولی است که از بزرگترین و افتخارآورترین هنرمندان روزگار ما است.

وی با اشاره به رسم تجلیل از بزرگان هنر ایران، بیان کرد: اینکه برای حمایت و بزرگداشت بزرگان، آیین تجلیل برگزار شود رسم درستی است که شاید ما در این راه کوتاهی کرده ایم و به اندازه بایسته‌ای که مکلف بودیم انجام ندادیم، اما اینکه مجموعه تهران آرت اسپیس در اولین رویدادی که برنامه ریزی کرده است، نمایشگاه پرویز تناولی و ۴۰ نفر از شاگردانی را که از مکتب این استاد دانش آموختند برگزار کرده است، به نظر من رویداد مهم و قابل توجهی است.

حسینی ابراز امیدواری کرد این گونه مراسم به سنتی تبدیل شود که نه صرفاً از طریق نهادهای دولتی برگزار شود، بلکه از طریق بخش های خصوصی و مردمی تر مثل گالری ها و عرصه هایی که می توانند رسالت اجتماعی برای خود تعریف کنند، پایه گذاری شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از گفتگو درباره محل برگزاری نمایشگاه یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به مهر گفت: سال گذشته به دلیل مسایلی که درباره مکان یابی جشنواره هنرهای تجسمی فجر به وجود آمد، یکی از گزینه ها محل باغ کتاب تهران بود.

وی در ادامه توضیح داد: برگزاری چنین رویدادی نیاز به اقتضائاتی دارد که گهگاه موجب ویژگی های خاصی می شود و باید محل برگزاری نمایشگاه با آثار حاضر در جشنواره متناسب باشد، برای مثال در دوره‌ای از جشنواره هنرهای تجسمی فجر، اثری در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمد که ممکن بود سبب آسیب رساندن به بخش هایی از موزه شود، بنابراین باید ظرفیت پذیرش رویدادهای موقت موزه هنرهای معاصر تهران و هر موقعیت دیگری با تامل بررسی شود. باید بپذیریم کمبود فضاهای ارایه آثار هنری به شدت در کشور احساس می شود و باید به فکر توسعه آنها باشیم.

حسینی با اشاره به تعیین نشدن محل برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: هنوز برای تعیین و اعلام محل قطعی برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر زود است و هنوز فرصت داریم تمامی ظرفیت ها بررسی شوند، چه بسا تا بهمن ماه موقعیت های بهتری ساخته شود و مجموعه آثار جشنواره بتواند در چند فضا به نمایش درآید.

کد خبر 4340113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha