۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۵۷

با حضور وزیر کار؛

درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان کلنگ‌زنی می‌شود

درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان کلنگ‌زنی می‌شود

بوشهر - نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان در دلوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین شهریاری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان‌های دشتی و تنگستان تنها شهرستان‌های استان بوشهر بودند که فاقد درمانگاه تامین اجتماعی بودند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده، درمانگاه خورموج در فروردین امسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد و موضوع احداث درمانگاه تامین اجتماعی تنگستان نیز در اسفند ماه سال گذشته تصویب نهایی و به تامین اعتبار سال ٩٧ رسید.

شهریاری با اشاره به توسعه نامطلوب و نامتوازن امکانات درمانی در شهرستان، افزود: متاسفانه بیمارستان امام حسین (ع) اهرم در سالیان اخیر به طور مطلوب توسعه نیافته و در سطح یک درمانگاه ارائه خدمت می‌کند و از طرفی در بندر دلوار به عنوان مرکز بخش دلوار تنگستان نیز یک مرکز درمانی مناسب و متناسب با جمعیت آن وجود ندارد.

نماینده دشتی و تنگستان تاکید کرد: به منظور توسعه متوازن خدمات درمانی در شهرستان تنگستان، احداث مرکز درمانی تامین اجتماعی در بندر دلوار به تصویب رسید و با پیگیری های انجام شده و مشارکت وزارت نفت، فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) اهرم به منظور احداث و راه اندازی اتاق عمل، آی سی یو و بخش زنان و زایمان و توسعه بخش اورژانس و بهسازی محوطه بیمارستان توسعه خواهد یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه وزارت نفت از محل طرح عمران مناطق نفت خیز به میزان ۵۰ میلیارد ریال در توسعه فاز دوم بیمارستان اهرم مشارکت خواهد کرد، افزود: با توجه به وجود تعداد بیشتر بیمه شدگان اصلی و تبعی تامین اجتماعی در بخش دلوار نسبت به بخش مرکزی و به منظور توسعه متوازن خدمات درمانی در هر دو بخش، شورایعالی فنی و عمرانی و هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی احداث درمانگاه تنگستان در بندر دلوار را به تصویب رساند.

شهریاری با تشکر از شهرداری و شورای شهر دلوار به دلیل اهدای سه هزار متر زمین برای احداث این درمانگاه، تاکید کرد: تحویل و تملک زمین مذکور توسط سازمان تامین اجتماعی می بایست در اسرع وقت انجام شود تا مقدمات کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی دلوار مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: با دعوت به عمل آمده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی برای شرکت در مراسم آغاز عملیات اجرایی درمانگاه تنگستان به زودی در استان حضور خواهند یافت.

نماینده دشتی و تنگستان افزود: تعداد بیمه شده اصلی در بخشهای دلوار و مرکزی به ترتیب هشت هزار و ۵۰۰ نفر و شش هزار نفر است و با احتساب بیمه شدگان تبعی در شهرستان تنگستان، در مجموع بیش از ۳٨ هزار نفر از خدمات رایگان درمانی تامین اجتماعی در شهرستان تنگستان بهره مند خواهند شد.

شهریاری افزود: از اقدامات صورت گرفته می‌توان به راه اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان زینبیه خورموج با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، اختصاص ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در سال گذشته برای احداث و تکمیل بخش های ICU و NICU بیمارستان زینبیه و اختصاص ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ردیف ملی مسکن متخصصین جهت احداث ٦ واحد مسکن متخصصین در بیمارستان زینبیه اشاره کرد.

وی، افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی شهر اهرم با اعتبار ٨ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات طرح عمران مناطق نفت خیز، اختصاص ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزارت بهداشت و درمان جهت تکمیل فاز ٢ بیمارستان امام حسین اهرم، توسعه و تکمیل بیش از ٢٠ مرکز و خانه بهداشت در شهرها و روستاهای دشتی و تنگستان، تحویل تجهیزات پزشکی بخش های چشم، ارتوپدی، اتاق عمل، CCU و NICU دو بیمارستان و تفاهم نامه اجرای بیمارستان معین نفت را از دیگر پیگیری های دو سال اول این دوره نمایندگی مجلس اعلام کرد.

کد خبر 4341136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha