۲۶ دی ۱۳۸۵، ۱۱:۵۷

تاکید ایران و غنا بر گسترش همکاری‌های اقتصادی

در دیدار وزیر تعاون جمهوری اسلامی ایران با وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا در خصوص زمینه‌های همکاری و گسترش روابط دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار محمد عباسی ضمن اشاره به این که بخش تعاون ایران دارای ظرفیت های بسیار بالایی در عرصه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی است، گفت: هم اکنون تعاونی‌های تولیدی و کشاورزی از جمله تعاونی‌هایی هستند که نقش بسیار موفق در اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: کشور ایران در زمینه کشاورزی از تکنولوژی بالایی برخوردار است و با داشتن تجربه و تکنولوژی غنی توانسته به خود کفایی در تولید محصولات استراتزیک به خصوص  در زمینه تولید گندم دست یابد.

عباسی خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها و اتحادیه ها باید سعی کنند طبق تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری زمینه های همکاری با کشورهای خارجی به خصوص کشورهای آفریقایی را ارتقا دهند.

وزیر تعاون بر لزوم تبادل اطلاعات ، افزایش سطح همکاری در زمینه های مشترک و همچنین تسهیل همکاری‌های اقتصادی علمی ، فنی ، صنعتی ، کشاورزی ، تجاری و انرژی بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اعلام آمادگی ایران برای هر گونه همکاری با کشور جمهوری غنا گفت: برگزاری کمیسیون مشترک مقدمه ای برای همکاری مستمر دو کشور است و تعاونی‌های تولیدی و کشاورزی می توانند در آینده نزدیک همکاری بسیار مفید و مناسبی با کشور جمهوری غنا داشته باشند.

در این ملاقات ، اکویوردیرا وزیر غذا و کشاورزی جمهوری غنا با اشاره به این که مقامات  عالیرتبه کشورش علاقمند به ارتباط مستمر با ایران هستند، گفت: کشور ایران توانسته در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی فعالیت گسترده داشته باشد و دارای تکنولوژی بالایی است و مردم ایران دارای اعتماد به نفس بالایی در کار هستند.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون مشترک و امضا یادداشت‌های تفاهم در زمینه های کشاورزی و تجاری می توانیم روابط خود را با ایران هر چه بهتر و مستحکم تر نماییم .

وزیر غنا و کشاورزی جمهوری غنا ضمن اشاره به تشکیل دفتر همکاری‌های کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکیل این دفتر در شمال غنا باعث ارتقا سطح روابط بین دو کشور و همچنین ارتباط راحتر و سریعتر بین دو کشور خواهد شد.

کد خبر 435391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha