۲۷ دی ۱۳۸۵، ۱۰:۱۲

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران درگفتگو با "مهر" مطرح کرد:

مهار بحران صادرات زعفران ایران

مهار بحران صادرات زعفران ایران

علی شریعتی با اشاره به فشار ناشی از برخی از کشورهای اروپایی درخصوص جلوگیری از صادرات زعفران ایران، گفت: اتحادیه صادرکنندگان رعفران با کمک سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی درصدد مهار بحران موجود است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران درگفتگو با خبرنگار"مهر" با اشاره به اظهارات برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر آلوده بودن زعفران ایران به مواد هسته ای به علت همجواری با مراکز مربوطه، گفت: منطقه خراسان که 98 درصد تولید زعفران را دراختیار دارد از این گونه اتهامات مبرا است.

علی شریعتی با بیان صدورگواهینامه های بین المللی برای زعفران ایران ، افزود: این امرخود گواه بر عدم درستی اتهامات وارده برخی از کشورهای اروپایی به زعفران ایران است.

وی تصریح کرد: به علت گام های بلندی که ایران درزمینه صادرات زعفران برداشته است، حساسیت و فشارزیادی بر روی این محصول غیر نفتی وجود دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به صادرات زعفران ایرانی، اتحادیه صادرکنندگان با کمک سازمان توسعه تجارت و وزارت جهادکشاورزی درصدد مهار بحران ایجاد شده می باشند.

وی تقویت بسته بندی زعفران صادراتی را از جمله اقدامات مهار بحران صادرات زعفران برشمرد و گفت: سازمان توسعه تجارت حمایت خود را به سمت صادرات زعفران  به صورت بسته بندی متمرکزخواهد کرد تا ازصادرات این محصول از مبادی غیر اصولی جلوگیری شود.

یک صادرکننده نمونه زعفران نیز خواستارایجاد محدودیت صادرات زعفران به صورت فله ای شد و افزود: با بسته بندی زعفران صادراتی می توان ارزش افزوده بیشتری در این خصوص  ایجاد کرد زیرا که زعفران ایران از مزیت نسبی و رقابتی در سطح دنیا برخوردار است.   

کد خبر 435812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha