۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸

بخشدار ویژه خارگ:

جزیره خارگ در امنیت کامل است/ شرایط مطلوب برای صدور نفت

جزیره خارگ در امنیت کامل است/ شرایط مطلوب برای صدور نفت

بوشهر - بخشدار ویژه خارگ با اشاره به شرایط مناسب این جزیره برای صادرات نفت کشور، گفت: امنیت کاملی در جزیره خارگ برقرار است.

محمود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جزیره خارگ یکی از مهمترین و حساس‌ترین نقاط کشور است و می‌توان این جزیره را به عنوان مرکز ثقل انرژی کشور و حتی خاورمیانه نامید.

وی افزود: تامین امنیت پیرامونی و محیطی این جزیره یکی از موارد بسیار مهم و مد نظر شورای تامین بخش ویژه خارگ، شهرستان و حتی استان بوشهر است.

بخشدار ویژه خارگ خاطرنشان کرد: در این جزیره روزانه نفتکش‌های پهن‌پیکر فراوانی از کشورهای مختلف به‌منظور بارگیری نفت خام و همچنین محصولات پتروشیمی به جزیره تردد دارند.

رضایی با تقدیر از عملکرد سپاه خارگ تصریح کرد: سپاه دریایی جزیره خارگ هم اکنون با صلابت کامل به‌صورت مستمر تامین امنیت آبراه بین الملی جزیره خارگ را بر عهده دارد و بصورت مستمر تحرکات در محیط پیرامونی ایران اسلامی را رصد می‌کند.

وی ادامه داد: فرماندهی سپاه دریایی خارگ و پرسنل خدوم و تحت امر آن در حوزه امنیت دریایی در خلیج همیشه فارس تلاش ویژه‌ای داشته‌اند که این تلاش‌ها شایسته تقدیر است.

بخشدار ویژه خارگ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در محیط فرهنگی، اجتماعی جزیره خارگ خاطرنشان کرد: ناحیه مقاومت ثارالله خارگ با برنامه ریزی مدون که در حوزه فرهنگی و اجتماعی جزیره خارگ بصورت کوتاه مدت صورت داده است توانسته آسیب های اجتماعی و فرهنگی جزیره را بخوبی شناسایی کند و برخی از این مشکلات را بصورت ریشه‌ای و علمی رفع کند.

وی تصریح کرد: این پایان کار نیست باید تمامی دستگاه‌ها اجرایی در این زمینه با بسیج همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 4363981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha