۴ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۳۷

در گفت و گو با مهر اعلام شد:

شیراز به جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان می پیوندد

شیراز به جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان می پیوندد

شیراز- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اکران همزمان فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان خبر داد.

مهدی رنجبر در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴ شهریورماه جاری در شهر اصفهان برگزار می شود؛ با رایزنی های انجام شده، همزمان با تهران و اصفهان در شیراز نیز به مدت ۵ روز شاهد اکران فیلم های این جشنواره خواهیم بود.

وی به حضور هنرمندان ملی همزمان با اکران فیلم‌ها در شیراز اشاره کرد و افزود: به صورت پیش فرض، فیلم‌ها در تالار حافظ و یا سالن های مهر و غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دو نوبت صبح و عصر به نمایش عمومی در خواهند آمد.

به گفته رنجبر رایزنی برای اکران همه فیلم‌های جشنواره در حال انجام است و در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آثاری مورد توجه قرار گرفته‌اند که مروج اخلاق نیکو، خدا باوری، پیوند خانواده، احترام به هم نوعان، اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، مشارکت اجتماعی و پاسداری از سرمایه‌های نهفته در طبیعت و مضامین مشابه مورد نیاز برای رشد شخصیت کودکان و نوجوانان باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح بخش‌های این جشنواره نیز اعلام کرد: این دوره از جشنواره در دو بخش مسابقه سینمای بین‌ الملل و بخش مسابقه سینمای ایران برگزار می شود.

رنجبر همچنین با اشاره به برپایی دومین دوره المپیاد فیلم سازی همزمان با جشنواره سی و یکم به حضور نمایندگانی از فارس در این المپیاد اشاره و یادآوری کرد: در بخش المپیاد فیلم‌سازی ۶۴ فیلم کوتاه مستند، داستانی و پویانمایی از سراسر کشور اکران می‌شود که در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی «آرزوی کوچک» به کارگردانی صنم فتوح‌نژاد، «سه شنبه» به کارگردانی ریحانه اعرابی و «سی هزار تومن» به کارگردانی زینب نجمی هر سه از آباده با فیلم هایی از مراغه، رفسنجان، لاهیجان، یاسوج، بندرانزلی، کرج، تالش، خمینی شهر، سمنان، اصفهان، مشهد، قزوین، تبریز، اراک، بندرعباس، بجنورد، کرمانشاه، رشت، تویسرکان، ملایر، سنندج، رودبار، همدان، قم، هرمزگان و شاهرود به رقابت می پردازند.

وی با بیان این که در بخش فیلم های کوتاه مستند نماینده‌ای از فارس در دومین المپیاد فیلمسازی حضور ندارد، به معرفی فیلم‌های کوتاه بخش پویانمایی پرداخت و گفت: در این بخش فیلم «اینسان» به کارگردانی نازنین هاشمی از آباده و «حرمت مادر» به کارگردانی راضیه خوانسالار از شیراز با فیلم‌هایی از نیشابور، تبریز، بوشهر و رفسنجان رقابت خواهند داشت.

رنجبر افزود: المپیاد فیلم سازی همزمان با سی و یکمین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان برگزار می شود و علاقمندان در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» و در گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال در آن شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۸ تا ۱۴ شهریورماه جاری در شهر اصفهان برگزار می شود.

کد خبر 4384640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha