۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان مطرح کرد:

تامین ارز کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات پزشکی به نرخ رسمی

تامین ارز کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات پزشکی به نرخ رسمی

بندرعباس - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: پیرو مصوبه هیئت وزیران ، بانک مرکزی مجاز است نسبت به تامین ارز کالاهای اساسی، ضروری، دارو و ملزومات پزشکی به نرخ رسمی اقدام نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل قاسمی بیان داشت: پیرو مصوبه هیئت وزیران ، بانک مرکزی مجاز است نسبت به تامین ارز کالاهای فهرست گروه یک شامل کالاهای اساسی ، ضروری ، دارو و ملزومات پزشکی اعلامی از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به نرخ رسمی اقدام کند.

قاسمی اظهارداشت: در این راستا سازمان صنعت معدن و تجارت کنترل لازم را به منظور حصول اطمینان از توزیع کالاهای اساسی به عمل می آورد.

وی عنوان کرد: کلیه صادر کنندگان می بایست ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند و برای این موضوع براساس دستورالعمل بانک مرکزی تعهد بسپارند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان اعلام کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای کلیه کالاهایی که تا زمان ابلاغ این تصویب نامه ، ارز آنها بصورت بانکی و یا در سامانه نیما (گروه های کالایی اول و دوم ) تامین شده و ترخیص آنها صورت نپذیرفته ضمن اخذ مابه التفاوت نرخ ارز ، زمان پرداخت و نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص و با رعایت سایر ظوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص اقدام می کند.

قاسمی افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت ، روند ثبت سفارش برای واردات را بر مبنای سیاست کلان ارزی اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تقاضای بازار را تنظیم و کنترل کند.

کد خبر 4385234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha