۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹

تولیت حوزه علمیه مروی:

انقلاب اسلامی دین را وارد متن زندگی کرد

انقلاب اسلامی دین را وارد متن زندگی کرد

مرند – تولیت حوزه علمیه مروی با اشاره به شبهات ایجاد شده علیه نظام اسلامی گفت: انقلاب اسلامی، به دنیا اعلام کرد که می توان در پرتو معارف دین، زندگانی دنیوی را نیز اداره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی تهران، عصر دوشنبه در دیدار طلاب مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند که با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند و حجت الاسلام والمسلمین محمد مطهری اصل مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با گرامیداشت عید غدیر ابراز داشت: حقیقت اسلام به برکت وجود پیامبر اسلام(ص) و واقعه غدیر تحقق پیدا کرد و اقامه دین به سبب حضور اولیای الهی میسر می شود.

وی دین را روش فکری و اعتقادی و عملی واقعی انسان دانست و تصریح کرد: دین اسلام در روز غدیر کامل شد، اگر غدیر تحقق پیدا نمی کرد تمامی رسالت نبوت های گذشته و اقدامات رسولان الهی، خاصیتی نداشت.

این استاد اخلاق تاکید کرد: خداشناسی اصل شناخت دین است و اصل غدیر نیز بر ارتباط آگاهانه و خاضعانه با خدای متعال بود.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری ادامه داد: انسان شناسی و شناخت ابعاد انسان، هدف از خلقت او و آگاهی بر رسالت انسان از شاخه های دیگر علوم اسلامی است.

تولیت حوزه علمیه مروی بر ضرورت آسیب شناسی دینی تاکید کرد و ابراز داشت: مسائل اعتقادی، مسائل اخلاقی و مسائل عملی در تمام شئون زندگانی در معرض آسیب ها قرار دارد که باید همواره علاوه بر رسیدن به کمال، به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه های علمیه براساس رسیدن به علوم اسلامی بنیان شده است، گفت: جامعه نیازهای فراوانی به فراگیری معارف دین دارد که باید فرهنگ دینی ترویج شود.

استاد حوزه علمیه به رسالت بزرگ حوزه های علمیه اشاره و تصریح کرد: از زمان ائمه اطهار(ع) تاکنون، حوزه های علمیه حامل معارف دینی بوده اند و بعد از این نیز آنچه که باید تحقق پیدا کند این است که دین در زندگی فردی و اجتماعی مردم حضور پررنگ داشته باشد.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران تاکید کرد: انقلاب اسلامی، به دنیا اعلام کرد که می توان در پرتو معارف دین، زندگانی دنیوی را نیز اداره کرد، براین اساس دشمن شبهات زیادی علیه انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند نیز در این مراسم، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در نظام اسلامی اظهار داشت: مسیر انقلاب اسلامی بدون حرکت حوزه های علمیه میسر نخواهد بود.

گفتنی است، در این مراسم یکی از طلاب نخبه مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) معمم شد.

کد خبر 4393336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha