۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۳۳

رئیس حوزه هنری گلستان:

تکیه هنرمندان گلستان میزبان برنامه های ایام محرم می شود

تکیه هنرمندان گلستان میزبان برنامه های ایام محرم می شود

گرگان- رئیس حوزه هنری استان گلستان از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری در تکیه هنرمندان خبر داد و گفت: دهه محرم امسال برنامه های متنوعی با موضوع محرم و عاشورا در تکیه هنرمندان گرگان اجرا می شود

تقی محمد نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای هشتمین سال پیاپی در تکیه هنرمندان برنامه های فرهنگی و هنری اجرا می شود، اظهار کرد: کارگاه آموزشی بررسی و تحلیل آثار هنری با موضوع عاشورایی هرشب  در تکیه هنرمندان برگزار می شود.

وی کارگاه آموزشی آثار هنری را تجسمی، موسیقی، ادبیات، نمایش و هنرهای تصویر برداری اعلام کرد و افزود: شرکت در کارگاه برای تمامی علاقمندان حوزه فرهنگ و هنر آزاد است.

رئیس حوزه هنری استان گلستان برگزاری نمایشگاه عکس و تجسمی عاشورایی را از دیگر برنامه های تکیه هنرمندان اعلام کرد و گفت: نمایشنامه خوانی کوتاه و بخشی از تعزیه های مطرح کشور هم در این مکان اجرا می شود.

وی کارگاه نقاشی قهوه خانه ای با موضوع عاشورایی را به عنوان برنامه های دهه محرم تکیه هنرمندان برشمرد و افزود: در این کارگاه آثاری با محتوای عاشورا و قیام امام حسین به تصویر کشیده می شود.

محمدنژاد ادامه داد: یک غرفه نقاشی کودک برای خردسالانی که به همراه خانواده در تکیه هنرمند حاضر می شوند هم تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه در برنامه شب های محرم تکیه هنرمندان کتاب شعر و داستان با موضوع عاشورا به حاضرین معرفی می شود، افزود: موسیقی آئینی مربوط به عزاداری امام حسین (ع) توسط اساتید مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه هنری استان گلستان از اکران فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای در این مکان خبر داد و اضافه کرد: مقتل خوانی و مداحی و سخنرانی هم، دهه اول ماه محرم در تکیه هنرمندان اجرا می شود.

وی در توضیح اهداف برپایی تکیه هنرمندان، گفت: انتقال پیام عاشورا از طریق هنر و قلم نویسندگان و عزاداری خانواده شرکت کنندگان به شکل هنری و ایجاد بستری برای تولیدات آثار هنری از اهداف راه اندازی تکیه هنرمندان است.         

گفتنی است ۱۰ شب اول محرم برنامه فرهنگی و هنری حوزه هنری استان گلستان از ساعت ۸تا ۱۰ شب در تکیه هنرمندان استان واقع در خانه تاریخی کبیر اجرا می شود.

کد خبر 4397303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha