۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰

ابطحی در گفتگو با مهر:

لایحه الحاق بهCFT ابهامات بسیاری دارد/روند حاکم برمجلس خطرناک است

لایحه الحاق بهCFT ابهامات بسیاری دارد/روند حاکم برمجلس خطرناک است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، با اشاره به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) گفت: این لایحه ابهامات زیادی دارد که باید روشن شود.

سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از حواشی ایجاد شده در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی با هدف در دستور کار قرار گرفتن لایحه الحاق به CFT اظهارداشت: متاسفانه کسانی که دَم از دموکراسی و آزادی می زنند، مجلس را تبدیل به مرکز دیکتاتوری و اعمال قدرت خود کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه این روند حاکم بر مجلس روندی خطرناک است و باید جلوی آن را بگیریم، ادامه داد: ما تلاش می کنیم که روز یکشنبه لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دستور کار مجلس قرار نگیرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در تشریح علت مخالفت با لایحه مزبور تصریح کرد: این لایحه برای امنیت کشور خطرات زیادی را ایجاد می کند و همچنین ابهامات زیادی دارد که باید روشن شود.

ابطحی بیان کرد: بر این اساس، ما درخواست کرده ایم که مسئولانی از وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی در مجلس حضور یابند و به صورت شفاف درباره لایحه الحاق به CFT توضیحاتی را ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه روز یکشنبه هم امیدواریم که مخالفان و موافقان لایحه الحاق به CFT بتوانند همگی نظرات خود را به راحتی بیان کنند و رأی‌گیری درباره این لایحه هم علنی و به صورت شفاف باشد.

کد خبر 4419989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هادی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      0 0
      مقام معظم فرمودند نماینده مجلس باید شجاع باشد اما ظاهرا نماینده های ملت ترسو شدند وطرح مهم وتاثیرگذار ctf راتا زمان مورد نظر تایید نمیکنند شاید دوست دارند حتی دوستان نزدیک کشورمان نیز ما را تحریم کنند
    • ۷۸۶ DE ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
      0 0
      از طرفی گفته میشود اف ای تی اف تصویب شده و به تایید قانون رسیده از طرفی از مقاومت در باره سی اف تی در مجلس میگن پدرو رسمیش میکنن میگن بچه رو نمیخوایم
    • منصور DE ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      0 0
      شما نمایندگان اگر میخواستید خودتان به شفافیت رای میدادید نه اینکه با هر چیزی که مخالفید دم از شفافیت بزنید.بایستی مبارزه با مفاسد اقتصادی در اولویت باشد