۱۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/ احتمال اختلال در تردد جاده ای

وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/ احتمال اختلال در تردد جاده ای

زاهدان- رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از فردا در شمال استان موجب کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی در آسمان اکثر نقاط استان سیستان و بلوچستان امروز و فردا افزایش ابرخواهیم داشت.

وی افزود: امروز در برخی ارتفاعات غربی و نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان و فردا در ارتفاعات مرکزی و جنوبی شرایط برای رگبار پراکنده و ناچیز باران گاهی رعد و برق مهیا است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ توده هوای سرد و افزایش شیب فشاری در نوار شرقی کشور، از شنبه شب تا دوشنبه در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط طی این مدت، شدت وزش باد و خیزش گرد و خاک در جاده های مواصلاتی «زابل-نهبندان»، «زاهدان-نهبندان»، «زاهدان-زابل» و «زاهدان-بم» سبب کاهش شدید دید می شود و احتمال اختلال در حوزه حمل و نقل هوایی در شهرهای شمالی استان نیز وجود دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه طی این مدت در نوار غربی و مرز شرقی سیستان و بلوچستان افزایش غبار پیش بینی می شود و وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان رخ خواهد داد، خاطر نشان کرد: همچنین از روز یکشنبه دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود ۸ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان نسبتا آرام است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و راسک با حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.

کد خبر 4421343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha