۱۳ بهمن ۱۳۸۵، ۱۱:۱۵

سفیر ایران در چین:

همکاری ایران با شرکت‌های چینی در صنعت خودروسازی موثر خواهد بود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: بدون شک گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری شرکت‌های چینی، راه جهانی شدن را سریعتر طی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد منصوری در دیدار با مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان مطلب فوق افزود: چین در هفت سال آینده به قطب صنعت و اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و همکاری با شرکت های صنعتی این کشور می تواند تاثیر به‌سزایی در روند رو به رشد ایران خودرو داشته باشد.

وی با اظهار شگفتی از پیشرفت‌های اخیر ایران خودرو گفت: این شرکت از نظر دانش فنی و بکارگیری  فناوری های روز جهان از شرکت های چینی پیشی گرفته و می تواند با بهره گیری از پتانسیل های چینی، حضور خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند.

منصوری خواستار تشکیل کمیته ویژه همکاری های مشترک ایران با چین در وزارت صنایع و معادن شد و گفت: باید در سطح کلان با شرکت های چینی وارد مذاکره شد تا منافع بیشتری عاید شرکت های ایرانی شود.

وی درباره نفوذ شرکت های ایرانی در بازار کالای چین افزود: از طریق همکاری های مشترک با شرکت های چینی  در زمینه های ماشین آلات ، سرمایه گذاری ، مواد اولیه، طراحی و بازارهای صادراتی می توان به این هدف بزرگ رسید.

سفیر ایران در چین به شروع دوران جدید تولید در این کشور اشاره کرد و گفت: آنها در صدد ارتقای کیفیت محصولات تولیدی خود در بازارهای داخلی و خارجی هستند.

منصوری با بیان این که سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی ماه گذشته میلادی بودجه 7 میلیارد دلاری را برای استفاده از "انرژی های تجدید پذیر" در نظر گرفتند، افزود: بدون شک این کشورها برای فاصله گرفتن از سوخت های فسیلی به سمت خودروهای نسل های دوم و سوم می روند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی ایرانی نیز برای حضوری مستمر در بازارهای جهانی باید تحقیقات وسیعی را در مورد خودروهای غیر فسیلی انجام دهند تا از سایر خودروسازان عقب نمانند.

سفیر ایران در چین اظهار داشت: در آینده نزدیک با انعقاد قراردادی تمام مشکلات بانکی و مالی شرکت های ایرانی در چین برطرف خواهد شد تا آنان به سهولت بتوانند مراودات اقتصادی و بازرگانی خود را انجام دهند.

در این نشست ، مدیر عامل ایران خودرو گزارشی از برنامه ها و راهبردهای این شرکت را برای حضوری فعال در بازارهای جهانی ارائه کرد.

منوچهر منطقی اظهار داشت: ایران خودرو در استراتژی جدید خود، علاوه بر همکاری با شرکت های اروپایی ، مذاکراتی را با چینی ها آغاز کرده تا جایگاه خود را در منطقه خاورمیانه حفظ کند.

وی طراحی مشترک برای تولید کامیون ، امضای تفاهم نامه برای ساخت خودروی ارزان قیمت و استفاده از بازار چین برای ارزان سازی قطعات و تولید محصولی ارزان قیمت را مهمترین اهداف ایران خودرو برای همکاری با شرکت های چینی اعلام کرد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این که تفاهم نامه تولید خودروی ارزان قیمت با شرکت "چری " چین تا اواسط اسفندماه امسال نهایی می شود، گفت: 20 درصد از تولیدات  این خودرو به خارج از کشور صادر خواهد شد.

منطقی خواستار توجه ویژه هیئت های اقتصادی دو کشور ایران و چین برای تسریع در همکاری های دو طرف شد و اظهار داشت: بدون شک حمایت های دو دولت می تواند مسیر را برای سرعت بخشیدن به این همکاری ها افزایش دهد.

کد خبر 442285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha