۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۰

نائب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند تأکید کرد:

تأمین نقدینگی و پایین بودن توان رقابت مشکلات صنعت خراسان جنوبی

 تأمین نقدینگی و پایین بودن توان رقابت مشکلات صنعت خراسان جنوبی

بیرجند- نائب رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند گفت: تأمین نقدینگی و پایین بودن توان رقابت ازجمله مشکلات صنعت خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صباغ زاده ظهر یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی  و بخش خصوصی خراسان جنوبی با سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: رفع محرومیت از خراسان جنوبی جز با وحدت و همدلی محقق نمی شود.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: در سال های اخیر دولت به پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای مشکلات بخش خصوصی در حوزه اقتصاد اقدامات بسیار ضروری برداشته است.

صباغ زاده اظهار کرد: هر چند جلسات متعددی با فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان به ویزه در قالب شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برداشته شده و اقداماتی نیز صورت گرفته است ولی هنوز مشکلات فراوانی وجود دارد.

وی ادامه داد: نباید به جلسات گزارشی و آمار دهی اکتفا کنیم بلکه دولت باید با موشکافی دقیق، سامان یافته و کارشناسانه مشکلات بخش تولید را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام جدی و اساسی انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به پایش ۱۲۱ واحد صنعتی در خراسان جنوبی گفت: ۶۹ درصد صنایع استان صنایع کوچک، ۲۷ درصد صنایع متوسط و چهار درصد نیز صنایع کوچک هستند.

صباغ زاده اظهار کرد: حدود ۴۳ درصد از جامعه آماری حوزه صنعت خراسان جنوبی تعطیل و ۳۳ درصد نیز با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند.

وی افزود: تأمین نقدینگی، فقدار بازار فروش، پایین بودن توان رقابت، تورم و تحریم، واردات بی رویه، قاچاق کالا و بی ثباتی قیمت ها  به ویژه ارز از جمله مشکلات بخش صنعت خراسان جنوبی و کشور است.

نائب رئیس کمیسیون صنعت، معدن و اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: باید حمایت ها به گونه ای باشد که کالای ایرانی توان  رقابت با تولید خارج از کشور را پیدا کند و در این صورت می توان به رشد و رونق اقتصادی امیدوار بود.

کد خبر 4430156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha