۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳

در آستانه اربعین حسینی(ع)؛

موکب‌داران عراقی تجلیل شدند

موکب‌داران عراقی تجلیل شدند

کربلا - با حضور فرماندار کربلا و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از موکب داران عراقی مسیر نجف به کربلا تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، سید حسین جواد احمد المنکوشی فرماندار شهر کربلا صبح پنجشنبه به همراه حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با حضور در محل برخی از موکب‌های مسیر نجف به کربلا، از موکب داران تقدیر کردند.

حجت الاسلام احمدی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، عراقی‌ها میزبان اصلی حماسه بزرگ اربعین هستند افزود: در تجلیل از ملت عراق و کسانی که در مسیر پیاده روی اربعین مبادرت به راه‌اندازی موکب برای پذیرایی از زائران می‌کنند تقدیر به عمل آمد که این اقدام از سه سال قبل آغاز شده است.

وی افزود: گروه‌های مختلفی تشکیل شده است تا بتوانند از موکب داران عراقی تجلیل کنند و در سال جاری از ۶۰۰ موکب عراقی تجلیل می‌شود که این طرح تا روز اربعین حسینی(ع) ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: علاوه بر شهر کربلا در شهر نجف اشرف نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در موکب‌های عراقی حضور یافته و از آنها تجلیل می‎کنند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: امسال به صورت خودجوش فرماندار کربلا در جمع گروه تجلیل‌کنندگان از موکب‌داران عراقی حضور یافت که این امر همت و تلاش مردم و مسئولان عراقی را نشان می‌دهد که چگونه نسبت به مراسم اربعین و زائران حسینی(ع) ارادت و عشق دارند.

تقریبا در تمامی مسیر نجف تا کربلا، موکب‌هایی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی توسط مردم عراق برپا شده است و هر یک از از موکب‌ها خدماتی همچون اسکان، پذیرایی و غیره را ارائه می‌کنند.

کد خبر 4441063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha