۱۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۱:۲۸

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم در جمع خبرنگاران خبر داد :

اختصاص 32 درصد نشریات دانشجویی به موضوعات علمی / برگزاری جشنواره نشریات علمی دانشجویی در مرداد ماه

اختصاص 32 درصد نشریات دانشجویی به موضوعات علمی / برگزاری جشنواره نشریات علمی دانشجویی در مرداد ماه

محسن اسلامی از انتشار 2 هزار و 600 نشریه دانشجویی در دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم خبر داد و گفت: 32 درصد نشریات دانشجویی در زمینه علمی منتشر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت : 25 درصد نشریات دانشجویی در حوزه فرهنگی هنری، 15 درصد با موضوعات سیاسی اجتماعی، 12 درصد با زمینه ادبی، 5 درصد دینی عقیدتی، 4 درصد صنفی، 3 درصد طنز، 2 درصد قرآنی و 2 درصد هنری منتشر می شوند.

محسن اسلامی به برگزاری دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی در مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: جشنواره های دانشجویی باید از رقابت محوری خارج شود و به سمت آموزش محوری و پژوهش محوری سوق پیدا کند. نشریات دانشجویی نیز که فی نفسه صاحب اثر هستند را باید کمک کرد تا این تأثیر را در حوزه فرهنگی دانشگاه ها تعمیق و نهادینه کنند. یکی از راه های تعمیق این حوزه به واسطه نگاه موضوعی به نشریات دانشجویی است.

وی با یادآوری برگزاری نخستین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی با موضوعات زن، میراث فرهنگی و گردشگری و آسیب های اجتماعی از برگزاری دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی در حوزه نشریات علمی تخصصی خبر داد و افزود: علت انتخاب موضوع علمی به عنوان محور دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی این است که تعداد انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه ها نسبت به سال گذشته با رشد 100 درصدی مواجه بوده و زمینه علمی به عنوان زمینه غالب در انتشار نشریات دانشجویی مطرح است.

آزاده السادات ترابی - دبیر دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی نیز این جشنواره را در دو بخش اصلی و جنبی معرفی کرد و گفت : بخش اصلی دارای دو حوزه است که حوزه اول شامل شرکت آثاری به صورت سرمقاله، خبر، مصاحبه، گزارش، طرح روی جلد، گرافیک و صفحه آرایی است و بخش دوم که به شرکت نشریات علمی تعلق دارد در 5 گروه علوم انسانی، فنی مهندسی و کشاورزی، علوم پایه، علوم پزشکی و هنر برگزار می شود.

وی اضافه کرد : شرایط شرکت کنندگان در بخش اصلی جشنواره دانشجو بودن صاحبان آثار، مجوز دار بودن نشریه از کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه و انتشار نشریات از سال 83 به بعد است و غالب مطالب نشریاتی که در این جشنواره شرکت می کنند باید علمی باشد.

ترابی گفت : بخش جنبی دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی به نشریات الکترونیک و وبلاگ های علمی تخصصی تعلق دارد و علمی تخصصی بودن وبلاگ و فعالیت آن در زمان جشنواره از شرایط شرکت در بخش جنبی است.

وی اضافه کرد : مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی 15 اردیبهشت ماه 86 است.

آزاده السادات ترابی از تهیه مجموعه ای از نشریات علمی دانشجویی دانشگاه های خارج از کشور خبر داد و اعلام کرد که این مجموعه در اختیار شرکت کنندگان در دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی قرار می گیرد.

کد خبر 444130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha