۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دزفول خبر داد :

برگزاری مراسم راهپیمایی حرم تا حرم به مناسبت روز اربعین در دزفول

برگزاری مراسم راهپیمایی حرم تا حرم به مناسبت روز اربعین در دزفول

دزفول- رئیس اداره اوقاف دزفول گفت:مراسم راهپیمایی روز اربعین با عنوان حرم تا حرم، صبح روز سه شنبه با حضور مردم این شهرستان از حرم سبزقبا(ع)تا حرم محمدبن جعفر طیار(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام مجتبی خمیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بدون شک حماسه بزرگ اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم دینی و سیاسی است که هرساله برای نشان دادن ارادت مردم به جایگاه و ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) برگزار می شود.

وی مراسم عزاداری اربعین دزفول را در کشور کم نظیر برشمرد و افزود: هرساله مردم متدین و ولایتمدار دزفول از جای جای شهرستان در مراسم بزرگ راهپیمایی روز اربعین که با عنوان «حرم تاحرم» از حرم مطهر سبزقبا(ع) تا حرم محمدبن جعفرطیار(ع) برگزار می شود، شرکت می کنند که نوع عزاداری ها و حضور پرشور مردم موجب شده تا این مراسم در دزفول به عنوان یک ظرفیت بزرگ دینی در کشورشناخته شود.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول با اشاره به آمادگی خادمان و مدیریت بقاع متبرک سبزقبا(ع) و محمدبن جعفرطیار(ع) برای پذیرایی از عزاداران حسینی در مراسم راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: طی روزهای گذشته جلسات زیادی توسط این اداره با مدیران و خادمان این دو بقعه برای برگزاری مراسم عزاداری اربعین در دزفول برگزار شده تا با به کارگیری تمام امکانات و توان خود در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم سهم داشته باشیم.

حجت الاسلام خمیدی از برپایی خیمه های معرفت در بقاع محمدبن جعفر طیار، سبزقبا و رودبند در روز اربعین خبر داد و گفت: با توجه به حضور پرشورعزاداران حسینی طرح خیمه های معرفت ازسوی اداره اوقاف دزفول با بکارگیری ۶ مبلغ اعزامی و بومی و برپایی غرفه هایی نظیر غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاور خانواده و پاسخگویی به شبهات دینی وهمچنین غرفه های نقاشی، کودک و نوجوان و غرفه «واقف باشیم»، آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی همچنین با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در راستای پذیرایی از عزاداران توسط این اداره و باهمکاری هیئت های مذهبی در بقعه محمدبن جعفر طیار(ع)، اضافه کرد: نماز با شکوه و جماعت ظهر و عصر نیز پس از راهپیمایی عظیم حرم تاحرم مردم شهرستان در این بقعه اقامه خواهد شد.

 حجت الاسلام خمیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد شرکت کننده در این راهپیمایی باید مسیر ۱۱ کیلومتری را در مدت سه ساعت و نیم طی کنند برنامه های فرهنگی، مداحی و نوحه خوانی ویژه ای ازسوی متولیان ستاد اربعین شهرستان نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه دزفول در پایان با بیان اینکه حضور حماسی و هر ساله مردم در راهپیمایی روز اربعین ، گرد یاس و نا امیدی را بر چهره دشمنان می پاشد، از مردم ولایتمدار و دیندار این شهرستان برای حضور پرشور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگ پیاده روی روز اربعین در دزفول فردا سه شنبه ۸ آبان ماه ساعت ۶ صبح از حرم مطهر حضرت سبزقبا (ع)  آغاز و تا آستان متبرک محمد بن جعفرطیار(ع) ادامه خواهد داشت

کد خبر 4445218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha