۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴

مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان تجهیز می شود

مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان تجهیز می شود

مجموعه های فرهنگی و ورزشی شهربانو به منظور تسهیل در دسترسی بانوان نابینا به فضاهای فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه، به کتابخانه نابینایان تجهیز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه راکعی، مشاور شهردار و سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با اعلام این خبرگفت: معلولان و افراد کم توان نیز به عنوان شهروند، همانند سایر مردم حق  زیست در اجتماع و بهره مندی از خدمات فرهنگی و شهری را دارند و برهمین اساس نیازمند امکانات و حمایت های خاص هستند و ایجاد محیط شاداب و متنوع به منظور توانمندسازی و کسب مهارتهای اجتماعی و فردی از سوی آنها ضروری است.

وی افزود: بر همین اساس طرح مناسب سازی بوستان های بانوان و مجموعه های شهربانو برای افراد کم توان و معلول در دستور کار قرار دارد تا شرایط استفاده از این مجموعه ها برای این اقشار فراهم شود.

راکعی تجهیز مجموعه های شهربانو به کتابخانه نابینایان را یکی از اقدامات این طرح برشمرد و گفت: این اقدام با هدف توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در حال اجراست.

سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران افزود: کتابخانه ویژه نابینایان در مجموعه شهربانو منطقه۱۰ و ۲۰ به بهره برداری رسید وهمزمان با هفته کتابخوانی، تجهیز و راه اندازی تعدادی از مجموعه ها با فضاسازی مناسب و تامین منابع مطالعاتی موردنیاز انجام می شود.

وی از راه اندازی کافه کتاب در مجموعه شهربانوی منطقه ۳ خبرداد و گفت: راه اندازی و افتتاح پاتوق شعر و ادب و تجهیز کتابخانه به کتاب های تخصصی حوزه شعر و ادب در مجموعه شهربانو منطقه سه از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

کد خبر 4461634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha