۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱

با شعار اعتلای بسیج در گرو سبک زندگی قرآنی،

اعلام فراخوان مسابقات سراسری قرآن بسیج با عنوان «صراط»

اعلام فراخوان مسابقات سراسری قرآن بسیج با عنوان «صراط»

فراخوان مسابقات سراسری قرآن بسیج با عنوان «صراط»با شعار اعتلای بسیج در گرو سبک زندگی قرآنی، در ۴ بخش کتبی ، آوایی ، هنری و پژوهشی  ویژه گروه های صالحین اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح قرآنی صراط از سوی دار القرآن بسیج با شعار اعتلای بسیج در گرو سبک زندگی قرآنی برگزار می شود.

دارالقرآن بسیج در راستای توسعه ،ترویج و گفتمان سازی فرهنگ ومعارف قرآن کریم ،مسابقات قرآن کریم بسیج را به عنوان یکی از راهبرد های مهم در این مسیر می داند که می تواند در فراگیری آموزه های دینی نقش موثری داشته باشد.

بدین جهت در سال ۹۷  این مسابقات با رویکرد گفتمان سازی بیّنات و مسلمات قرآنی در ۴ بخش کتبی ، آوایی ، هنری و پژوهشی  ویژه گروه های صالحین و آحاد بسیجیان خواهر و برادر و در سه مرحله حوزه ، ناحیه و استان برگزار می گردد.

 برهمین اساسایجاد رقابت سالم بین بسیجیان در فراگیری معارف قرآنی ،شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی و توسعه و ترویج علوم و معارف قرآنی در بین آحاد بسیجیان ، تشویق و ترغیب بسیجیان عزیز به فراگیری علوم قرآنی و انس و الفت بیشتر با قرآن کریم،  شناسایی افراد مستعد و توانمند در مبانی و مهارت های قرآنی از اهداف این دوره از مسابقات قرآنی است.

بخش کتبی ـ آوایی مسابقات در۱۲ رشته حفظ قرآن کریم، حفظ و تفسیر  سوره اسراء، حفظ و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه،ترتیل شفاهی، اذان تقلیدی، قرائت تقلیدی و تحقیق در مراحل حوزه ،  ناحیه و استان  برگزار خواهد شد.

  با توجه به سیاست گذاری جدید دارالقرآن بسیج مرحله کشوری رشته های مذکور برگزار نخواهد شد و تنها در بخش های پژوهشی و هنری  مرحله کشوری برگزار خواهد شد .

بخش هنری و پژوهشی تنها در مرحله کشوری اجرا خواهد شد و شرکت کنندگان در این بخش می توانند اثار خود را تا تاریخ ۱۵/۱۰/۹۷ به دبیر خانه مرکزی جشنواره  به آدرس زیر ارسال نمایند .

مسابقات حوزه های مقاومت بسیج از تاریخ ۲۰/۸/۱۳۹۷  تا ۳۰/۸/۹۷ و مسابقات مرحله نواحی از تاریخ ۲۰/۹/۹۷ تا ۳۰/۹/۹۷  (هفته بسیج ) و مسابقات مرحله استانی از تاریخ ۱۲/۱۱/۹۷ تا ۲۲ / ۱۱/۹۷  ( دهه مبارکه فجر ) زمانبندی اجرای مسابقات بوده است.

 در بخش هنری آثار باید از میان یکی ازموضوعات زیر آماده شده و به دبیر خانه مرکزی جشنواره  ارسال نمایند .

* عکس با موضوع خانواده قرآنی در قالب یک سی دی

* خوشنویسی براساس آیه ۱۷  سوره مبارکه لقمان (  یَا بُنَیَّ أَقِمِ الصَّلَاةَ وَأْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَانْهَ عَنِ الْمُنکَرِ وَاصْبِرْ عَلَیٰ مَا أَصَابَکَ ۖ إِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ   )

* مستند قرآنی با موضوعات  (  ۱ ـ قهرمان قرآنی شما کیست؟ یا ۲ ـ‌حلقه های قرآنی صالحین )

 در این رشته شرکت کنندگان می بایست یکی از موضوعات بالا را در قالب یک مستند ۵ دقیقه ای ارسال نمایند.

دربخش پژوهشی شرکت کنندگان می بایست مقاله ی خود را  از میان یکی از موضوعات ایده های قرآنی نوین و کاربردی در بسیج، سبک زندگی قرآنی و حمایت از کالای ایرانی ، آماده نموده و به رایانامه فارسی به آدرس dar.alquran@mailfa.com  ارسال نمایند.

در این بخش  مقالات می بایست حداقل ۱۵ صفحه و حداکثر ۳۰ صفحه با فونت ب نازنین ۱۲  باشد.

یاد آور می شود دبیرخانه مرکزی بیست و ششمین جشنواره قرآن کریم بسیج به نشانی  تهران ـ میدان فردوسی ـ ابتدای خیابان سپهبد قرنی ، بن بست ایوان  ، دارالقرآن سازمان بسیج واقع شده است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۰۲۱۸۸۳۱۲۴۹۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 4462483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha