۲۲ بهمن ۱۳۸۵، ۱۰:۰۶

از فردا صورت می‌گیرد؛

آغاز به‌کار بانک‌ها ساعت 7:30 صبح

آغاز به‌کار بانک‌ها ساعت 7:30 صبح

سرانجام پس از گذشت 142روز از طرح شکست خورده تغییر ساعت کار بانک‌ها، از فردا بانک‌ها ساعت 7 و 30 دقیقه صبح کار خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبه دولت برای تغییر ساعت کار بانک‌ها برای یک دوره آزمایشی سه ماهه از اول مهرماه سال‌جاری اجرا شد به طوری که ساعت آغاز به کار بانک‌ها از 7 و 30 دقیقه صبح به 9 صبح تغییر کرد.

این دوره سه ماهه اول دی ماه پایان یافت. البته در این دوره سه ماهه خبرنگاران گزارش‌های متعددی از طرح تغییر ساعت آغاز به‌کار بانک‌ها تهیه کردند که اکثریت این گزارش‌ها، از نارضایتی مردم و بسیاری از کارمندان بانک‌های کشور از اجرای این طرح حکایت داشت. تشکیل صف‌های طویل در مقابل درب بانک‌ها در حوالی ساعت 9 صبح نیز در همین مدت بسیار نمایان بود.

در همین حال، دولت نیز معتقد است که طرح تغییر ساعت کار بانک‌ها در روان شدن ترافیک بسیار تاثیر گذار بود.

سرانجام پیش از کشمکش‌های فراوان، در حالی که دولت بر نظر قبلی خود اصرار داشت، مجلس طرح دو فوریتی بازگشت ساعت آغاز به کار بانک‌ها به قبل از ادارات دولتی را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.

برهمین اساس، دولت مکلف شد تا ساعت آغاز به کار بانک‌ها را ظرف مدت سه هفته به قبل از ساعت شروع به کار ادارات دولتی تغییر دهد.

هیئت دولت نیز این ماموریت را به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول کرد و این وزارتخانه‌ هم با همکاری بانک مرکزی با بررسی گزینه‌های پیشنهادی مختلف، در نهایت به بازگشت ساعت آغاز به‌کار بانک‌ها به حالت قبل که 7 و 30 دقیقه صبح بود، رای داد.

در این میان وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بخشنامه‌ای به بانک‌های سراسر کشور در این خصوص ابلاغ کرده است؛ بدین ترتیب ساعت کار بانک‌ها از فردا از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 14 و 30 دقیقه بعدازظهر خواهد بود.

کد خبر 446415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha