۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷

عضو شورای شهر تهران:

«چیذر» نیازمند اجرای طرح توسعه محله ای است

«چیذر» نیازمند اجرای طرح توسعه محله ای است

شمیرانات- عضو شورای شهر تهران گفت: محله چیذر با انجام بررسی های همه جانبه و مبتنی بر نیازها و انتظارات ساکنان و زیارت کنندگان مرقد مطهر امامزاده علی اکبر (ع) نیازمند توسعه محله ای است.

به گـزارش خبرنگار مهر، زهرا نژاد بهرام در حاشیه برنامه بافت گردی محله «چیذر» که با حضور اسماعیل بدریان سرپرست شهرداری منطقه یک تهران، مدیریت شهری منطقه ، شورایاران، مدیرمحله و... برگزار شد، با بیان خبر فوق اظهار داشت: طرح های توسعه محله ای همه جوانب را از نظر محورهای ترافیکی، هویت محله، خدمات هفت گانه، ضوابط و مقررات، نیازها و انتظارات ساکنان محل و... مورد توجه قرار می دهد تا بتواند توسعه را همه جانبه به اجرا برساند.

وی با اشاره به طرح جامع محله «چیذر» که توسط شورایاری محله و شهرداری منطقه یک تهران انجام شده بود، اجرایی شدن آن را منوط به بررسی های همه جانبه طرح و ابعاد مختلف آن دانست و گفت: در طرح توسعه محله چیذر از این طرح جامع منطقه نیز استفاده خواهد شد تا با توجه به جمعیت این محله سرانه های خدماتی آن تامین شود.

نژاد بهرام ترافیک را مهمترین معضل تهران به خصوص در بافت های فرسوده و قدیمی دانست و گفت: برای حل این معضل باید از مشارکت شهروندان و ظرفیت های دیگر محله مثل ظرفیت پارکینگ های برج های مسکونی ، مراکز تجاری و...استفاده کنیم.

بدریان نیز با اشاره به جمعیت ۱۸ هزار نفری ساکنان چیذر و حضور اقشار مختلف شهروندان در این محله در مراسم های مذهبی، خاطر نشان ساخت: این محله با توجه به بافت مذهبی و فعالیت های فرا منطقه ایی و ملی آن نیازمند ساماندهی همه جانبه است تا هم انتظارات ساکنان آن تامین و هم زیرساخت های لازم برای برپایی مراسم های مذهبی فراهم شود.

وی گفت : طبق بررسی های انجام شده ، ظرفیت های گوناگون محله مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم با همکاری سایر ارگان ها و ادارات بتوانیم بافت فرسوده این محله و وضعیت ترافیکی آن را ساماندهی کنیم و سرانه های خدماتی ، آموزشی ، ورزشی  و... را توسعه دهیم .

شایان ذکر است در ادامه برنامه بافت گردی، خانم دکتر نژاد بهرام و مهندس بدریان و ومدیران شهری منطقه در گلزار شهدای چیذر حضور یافتند و به زیارت مرقد مطهر امامزاده علی اکبر چیذر(ع) ، مزار شهدای هسته ای، مدافعین حرم و امنیت پرداختند و با اهالی محله چیذر به گفتگو نشستند.

کد خبر 4471812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha