۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی:

امسال میزان بارندگی ها در آذربایجان غربی ۶۷ درصد رشد دارد

امسال میزان بارندگی ها در آذربایجان غربی ۶۷ درصد رشد دارد

ارومیه- مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از افزایش ۶۷.۱ درصدی بارشها طی سال آبی جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال خبر داد.

حبیب عبدلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در سال آبی جاری تاکنون ۱۰۲.۳ میلیمتر بارندگی داشتیم افزود: این میزان در سال آبی گذشته ۶۱.۲ میلیمتر بود که در مقایسه با سال آبی گذشته ۶۷.۱ درصد رشد نشان می دهد.

وی میزان بارش یک سال کامل آبی استان را ۳۴۰.۵ میلیمتر عنوان کرد و اظهارداشت: نسبت بارش دربازه زمانی مذکور نسبت به یک سال کامل آبی نیز ۳۰ درصد رشد دارد.

عبدلی با اشاره به بارشهای مناسب طی روزهای اخیر در استان گفت: مرکز استان ارومیه با بیش از ۵۰ میلیمتر رکوردار بارش ۴۸ ساعت گذشته در بین مراکز استانهای کشور به شمار می رود.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی میزان بارش در شهرهای استان طی ۲۴ ساعت گذشته را نیز پیرانشهر ۱۸.۱، مهاباد ۲۰، میاندوآب ۱۱.۶، سلماس ۱۰.۶، بوکان ۵.۹، شاهین دژ ۵.۹، خوی ۴.۶، پلدشت ۴، تکاب ۳.۵، ماکو ۱.۲ و چایپاره ۰.۱ میلیمتر اعلام کرد.

عبدلی با اشاره به دمای هوای شهرهای استان تا صبح امروز اضافه کرد: ارومیه با ۰.۵ سردترین و شاهین دژ با ۱۵.۶ درجه گرم ترین شهر استان تا صبح امروز گزارش شده اند.

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی و کاش ابرناکی در استان از امروز یکشنبه عنوان کرد: از پیش از ظهر امروز یکشنبه با خروج سامانه بارشی از استان شاهد کاهش ناپایداری در منطقه هستیم.

کد خبر 4473716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha