۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۸:۳۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

وجود ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر در خراسان جنوبی

وجود ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از وجود ۴۰ هزار داوطلب در این سازمان خبر داد و گفت: جوانان در هلال احمر استان بیشترین نقش را دارند.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم شهریاری شنبه شب در جمع داوطلبان هلال احمر استان اظهار داشت: حوزه داوطلب بر اساس سیاست بین المللی صلیب سرخ شکل گرفته و داوطلبان پایه های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه این نیروهای مردمی بر اساس کنوانسیون های بین المللی بیشترین خدمت را در حوادث ارائه می دهند، بیان کرد: در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر بحث های داوطلبانه در سایر کشور ها بر اساس آموزه های دینی داوطلبی در امر امدادرسانی در سرلوحه کار قرار دارد و جزء کشورهای برتر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۰ کشور حادثه خیز دنیا است، عنوان داشت: این امر می طلبد بحث داوطلبی دنبال شود چراکه با امکانات و نیروهای دولتی نمی توان پاسخگوی این حوادث طبیعی بود.

شهریاری همچنین خراسان جنوبی را جزء چهار کشور حادثه خیز کشور برشمرد و گفت: باید از ظرفیت بالای نیروهای داوطلبی برای مقابله با این حوادث استفاده شود.

رتبه برتر خراسان جنوبی در حوزه امداد و نجات

وی با اشاره به خدمات رسانی ۴۰ هزار داوطلب هلال احمر در خراسان جنوبی، بیان کرد: از این میزان بالغ بر ۲۶ هزار نفر در حوزه جوانان فعالیت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه جوانان در هلال احمر استان بیشترین نقش را دارند، افزود:  درهای جمعیت هلال احمر به روی داوطلبان باز است تا در زمینه های مختلف پیشگیری، آموزش و امدادرسانی کمک کنند.

شهریاری با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه امداد و نجات جزء چهار استان برتر کشور است، افزود: در زلزله زهان با تلاش و همکاری نیروهای امدادی و داوطلبی بعد از سه ساعت از وقوع حادثه بالغ بر سه هزار چادر در منطقه زهان نصب شد که نشان از آمادگی بالای نیروهای امدادی دارد.

کد خبر 4479755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha