۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

دهیاران مردم را نسبت به مقاوم سازی بناها آگاه کنند

دهیاران مردم را نسبت به مقاوم سازی بناها آگاه کنند

کاشمر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت:دهیاران نسبت به آموزش و آگاهی های لازم در روستاها درخصوص ساخت و ساز و مقاوم سازی به مردم اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگارمهر، حجتعلی شایانفر صبح یکشنبه در نخستین همایش آموزشی – تخصصی مدیریت بحران منطقه ترشیز کهن به میزبانی شهرستان بردسکن در محل سالن مهر خاتم الانبیاء (ص) اظهار کرد:در سال گذشته ۵۳۰ نفر از از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان آموزشهای مدیریت بحران را فرا گرفتند.

وی افزود:برگزاری همایش و آموزش های لازم در ساخت و سازها در کشور باید به یک فرهنگ تبدیل شود و با نگاهی به کشوری مثل ژاپن متوجه می شوید که ۷۷ درصد نجات یافتگان سونامی ژاپن توسط مردم انجام شده و این می طلبد که آموزش های لازم توسط دهیاران در روستاها انجام شود و برای استفاده از ظرفیت های مردمی در زمان بلایای طبیعی برنامه ریزی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد:بهترین نوع مدیریت بحران، مدیریت آموزش محور است و از دهیاران می خواهم نسبت به آموزش و آگاهی های لازم در روستاها درخصوص ساخت و ساز و مقاوم سازی به مردم تلاش جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد:براساس گزارش ها میزان بارندگی های اخیر امسال ۵۵ میلی متر بوده است که متوسط میانگین بارش نسبت به پارسال ۵ برابر شده که این بارش ها بهترین نوع بارش بوده بصورتی که تدریجی و در زمان کاشت نازل شد.

شایانفر افزود:ولی در عین حال هنوز ۸۵ درصد سدهای استان خالی است و تنها ۱۵ درصد سدها آبگیری شده که امیدواریم در ادامه سال با بارش های مناسب این کمبود جبران شود.

کد خبر 4480098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha