۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

معاون استاندار فارس به مهر مطرح کرد:

پیش بینی اعتبار ۲۴۰۰ میلیاردی برای ساخت آزادراه شیراز - اصفهان

پیش بینی اعتبار ۲۴۰۰ میلیاردی برای ساخت آزادراه شیراز - اصفهان

شیراز- معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس گفت: برای کل پروژه آزادراه شیراز - اصفهان دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

عنایت الله رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت بزرگراه شیراز - اصفهان بیان کرد: آزادراه شیرازاصفهان پس از افتتاح علاوه بر ایمنی و توجه به مباحث زیست محیطی ۲ ساعت از طول مسیر شیراز- اصفهان را می‌کاهد.

معاون عمرانی استاندار فارس افزود: این پروژه با مشارکت دولت و قرارگاه خاتم الاوصیاء به عنوان سرمایه‌گذار به صورت سهم مساوی در حال اجراست و برای کل آن دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و این گرانی ها احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه این پروزه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته، افزود:‌ در این زمینه دولت کل سهام خود را طبق قرارداد به قیمت روز و قرارگاه نیز بخشی از سهم خود را پرداخت کرده و بخشی از آن باقی‌مانده و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس با اشاره به این که پروژه آزادراه شیراز- اصفهان تنها پروژه فعال آزادراهی در کشور است، توضیح داد: هم اکنون سنگ‌شکنی و زیرسازی بتنی پروژه در حال انجام است اما به دلیل افزایش چند برابری قیمت‌ها و کمبود نقدینگی برای تأمین قیر و میلگرد که در بورس عرضه می‌شود،‌ برای اجرای پروژه به اعتبار نیاز است.

رحیمی گفت: توان اجرایی ما برای ساخت آزادراه خوب است و می‌توانیم آن را به سرعت اجرا کنیم اما مشکل اصلی کمبود نقدینگی است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: به طور حتم اگر تا سال آینده اعتبار لازم برای این پروژه تخصیص یاید قطعا تا سال ۹۸ این پروژه به اتمام می رسد.

کد خبر 4486213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha