۱ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲

آزمون هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم برگزارشد

آزمون هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم برگزارشد

آزمون نظری هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم از سوی شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگارمهر، مرحله نظری هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم برگزار شد.

  آزمون مرحله سوم (نظری) هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان در حسینیه الزهرا (س) واقع در مجتمع امام خمینی (ره) تهران، با حضور۱۳۴ نفر از راه یافتگان به این مرحله شامل ۴۵ نفر در بخش مدرسان و ۸۹ نفر در بخش قاریان برگزار شد.

در میان شرکت‌کنندگان در این مرحله، حضور قاریان جوان طرح اُسوه و چهره‌های مطرح قرآنی کشورمان همچون آقایان: سیدمصطفی حسینی، مهدی حسنی، مهدی شجاع، مختار دهقان، سعید حاجیان، مجتبی محمدبیگی، مهدی شایق، حسین پورکویر و مسعود نوری به چشم می‌خورد.

برگزاری این مرحله به منظور ارزیابی مهارت های نظری و تئوری قاریان و مدرسان در مباحث مختلفی از جمله صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا، قرائات، علوم قرآنی و… می‌باشد.

یادآور می‌شود، هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، اردیبهشت‌ماه امسال با ثبت نام از متقاضیان در سه مرحله آغاز شد.

نتایج مرحله اول هفتمین دوره ارزیابی، تیرماه سال جاری اعلام و از میان ۴۶۰ قاری و مدرس قرائت قرآن کریم، پس از داوری در آزمون ورودی و پشت سر گذاشتن آزمون تلاوت و مصاحبه، ۱۳۴ نفر توانستند به آزمون نظری راه پیدا کنند.

نتایج نهایی هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم، نیمه اول اسفندماه سال جاری از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir اعلام خواهد شد.

کد خبر 4491894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha