۲ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵

بهترین پیشنهاد برای سفرهای نوروزی به شهر مشهد

بهترین پیشنهاد برای سفرهای نوروزی به شهر مشهد

ایران یکی از کشورهایی است که دارای شهرهایی بوده که هرکدوم جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود را دارا هستند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، هر گردشگری که قصد سفر به ایران را دارد می‌تواند از جاذبه‌های گردشگری متنوع ایران لذت ببرد. یکی از شهرهایی که از نظر گردشگری زیارتی مورد توجه قرار می‌گیرد، شهر مشهد است که در روزهای تعطیل نوروز مورد توجه بسیار زیادی قرار می گیرد.

شهر مشهد به علت وجود حرم مطهر امام رضا (ع) همواره مقصد بسیاری از گردشگران و زائران به این شهر زیارتی و فرهنگی است. هر موقع که اراده کنید می‌توانید به این شهر سفر کنید اما به دلایلی که در ادامه برایتان شرح می‌دهم، بهترین زمان برای سفراز تاریخ ۱۳ فروردین تا ۱۵ خرداد و اوایل فصل پاییز است. در ادامه با ما در مقاله بهترین راه برای سفر به مشهد همراه باشید.

هوای عالی مشهد در فصل بهار و مناسب برای سفرهای نوروزی.

حرم مطهر و شهر مشهد به دلیل اینکه اکثر بهترین راه برای سفر به مشهد به شهر خود باز می گردند خلوت‌تر می شود.

قیمت انواع هتل و اجناس با کم شدن زائران و گردشگران ارزان می شود.

جاذبه های طبیعی مشهد در این فصل بسیار زیباتر از فصول دیگر است.

با ترافیک کمتری برای تردد داخل شهر مواجه هستید.

بلیط ارزان تر و دسترسی راحت تر برای بازگشت به شهرتان مهیا می شود.

وضعیت آب و هوا

با توجه به موقعیت جغرافی خاص مشهد که در منطقه مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار گرفته دارای آب و هوای معتدل و تا حدودی سرد و خشک است. این شهر تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و مرطوب دارد.

قبل از سفر خود به شهر مشهد باید حتما در مورد آب و هوای این شهر زیارتی اطمینان حاصل کنید و بدانید برای آب و هوای خاص چه لباسی را همراه خود ببرید که با مشکل یا بیماری مواجه نشوید. همچنین می‌توانید چند روز قبل از سفر خود در مورد شهر مشهد اطلاعات هواشناسی شهر مورد نظر را چک کنید.

هزینه‌های اصلی سفر به مشهد

* هزینه اقامت
* هزینه حمل و نقل
* هزینه خوراک
* هزینه خرید
* هزینه بلیط اماکن تاریخی و تفریحی

راه‌های سفر به مشهد

هواپیما: راحت ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مشهد هواپیما است. برای خرید بلیط در سایت‌های ایران ایر، ایران ایرتور، کیش ایر و قشم ایر ابتدا ثبت نام کرده و سپس از بعد از وارد شدن و پر کردن اطلاعات لازم بلیط هواپیما خود را تهیه کنید.

قطار: یکی از راه های اقتصادی تر و ایمن سفر با قطار است. بسته به ساعات حرکت، امکانات داخل واگن‌ها و کوپه‌ ها، تمیزی و کم سروصداتربودن کوپه‌ ها قطارهای مختلفی ارائه خدمات هستند. شما بلیط قطار را می‌توانید بدون رزرو قبلی تهیه نمایید

اتوبوس: معمولا روشی ساده و مقرون به صرفه، سفر با اتوبوس است. شما به راحتی می توانید با استفاده از بلیط اتوبوس به این شهر زیارتی سفر کنید.

تاکسی‌ها و ماشین شخصی: چنانچه فردی یا خانواده ای هیچ کدام از راه ها را نخواهند انتخاب کنند و با توجه به شرایطشان می توانند تاکسی هایی که به مشهد می برند را انتخاب کنند و خانواده ها وکسانیکه خود ماشین شخصی دارند و مایلند در مشهد نیز با ماشین خود تردد کنند می توانند از این گزینه استفاده کنند.

اطلاعات اقامت

اگه در نیمه شرقی مشهد حرم مطهر امام رضا قرار گرفته بنابراین از طریق چهار خیابان اصلی می توانید به حرم بروید از جمله: نواب صفوی، طبرسی، امام رضا و شیرازی.

شهر مشهد یکی از شهرهای ایران است که دارای هتل های بسیار زیادی می باشد و هر گردشگری می توانید در هتل مورد نظر خود را با توجه به بودجه و کیفیت مرود نظر خود انتخاب نماید و روزهایی که قصد دارد در شهر مشهد اقامت داشته باشد، در این هتل های ساکن شود.

با توجه به میزان فاصله از حرم مطهر و تسهیلات ارائه شده هزینه های اسکان متفاوت خواهد بود بنابراین برای زائرین جهت اسکان در شهر مشهد ۵ انتخاب مختلف فراهم می شود که عبارتند از:

هتل: حدود ۱۵۰ هتل با درجه ی کیفی ۲ الی ۵ ستاره وجود دارند. معمولا بهترین هتل ها در خیابان امام رضا وجود دارند.

هتل آپارتمان: بیش از ۲۹۰ هتل آپارتمان در شهر مشهد وجود دارند که در سایت شهرداری مشهد آدرس تمامی آن‌ها در کنار نامشان مشخص شده‌ است.

مهمانپذیر: وجود بیش از ۲۰۰ مهمانپذیر در شهر مشهد که قیمت آن ها با توجه به خدمات و ظرفیتی که دارند متفاوت است. با مراجعه به سایت شهرداری مشهد می توانید لیست مهمانپذیر ها را به همراه آدرس هایشان مشاهده کنید.

پایگاه اسکان فرهنگیان: با ارائه ‌ی کارت شناسایی، می توانید از این مراکز اقامتی استفاده کنید. در ایام شلوغ این اماکن ممکن است ظرفیت خالی نداشته باشند.

کمپ زائر: کسانی که قصد اقامت در هتل یا مسافرخانه را ندارند هشت مرکز اسکان موقت برای آن ها تدارک دیده شده است. امکانات اولیه در این مراکز وجود دارد و برای دریافت آدر این مراکز به سایت شهرداری مشهد می توانید مراجعه کنید.

اطلاعات حمل و نقل

مترو: خطوط مترواز ۶ صبح الی ۱۰ شب خدمات می دهند.

اتوبوس: برخی اتوبوس های منتهی به حرم ۲۴ ساعته می باشند.

خطوط تندرو: خطوط مختلفی برای تردد در مشهد وجود دارد.

تاکسی: با هزینه های متغیری به شما سرویس می دهند.

اطلاعات خرید

اگر در سفرهای نوروزی قصد خرید دارید، بازار رضا و بازار مرکزی ۲ بازار بزرگ مشهد هستند که اکثر زائرین از آنجا خرید   می کنند. در کنار این مراکز هایپرها و مراکز تجاری جدیدی نیز در طول این سال ها ایجاد شده است.

در کنار این موضوع بد نیست بدانید که مشهد دارای کالاهای خاصی می باشد که مربوط به سنت و فرهنگ مشهد می باشد و به راحتی می توانید در شهر مشهد این بازارها را پیدا کنید و از مراکز خرید این شهر سوغاتی های مشهدی برای خود و دوستان خود خریداری کنید.

جاذبه‌های زیارتی، گردشگری و تفریحی

حرم مطهر امام رضا (ع)

آرامگاه فردوسی

آرامگاه نادر شاه

خواجه ربیع

خواجه اباصلت

طرقبه و شاندیز

پارک های آبی

پارک های داخل شهر

منبع:  MehrHotel.ir

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4493029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha