۳ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳

سرپرست استانداری فارس اعلام کرد:

بازرسی ویژه از سهمیه بگیران سوخت در فارس

بازرسی ویژه از سهمیه بگیران سوخت در فارس

شیراز – سرپرست استانداری فارس گفت: بازرسی از سهمیه بگیران سوخت به ویژه ناوگان حمل و نقل در فارس با جدیت انجام و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، یداله رحمانی، در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: قیمت فرآورده های نفتی در ایران و کشورهای همسایه اختلاف بسیاری دارد و این موضوع برای قاچاقچیان سوخت صرفه اقتصادی دارد بنابراین مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی از اولویت های اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی ادامه داد: بازرسی از سهمیه بگیران سوخت به ویژه ناوگان حمل و نقل در استان توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با جدیت انجام و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

سرپرست استانداری فارس بیان کرد: استان فارس در خصوص سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در کشور پیش قدم و پیشرو است و با توجه به اتمام فاز اول طرح و ثبت انبارها در این سامانه، فاز دوم پروژه با عنوان «ثبت رسید و حواله در سامانه جامع انبارها» قابل اجرا گردیده است.

وی با اشاره به اجرای سامانه جامع انبارها در استان، بر همکاری دستگاه های مرتبط استانی در این خصوص تاکید نمود و خواستار پیگیری مشکلات و نواقص اجرای مطلوب این طرح توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان شد.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان همجواری استان فارس با استان های مرزی و اینکه استان فارس یک استان بارانداز برای کالاهای قاچاق می باشد، افزود: باید اولویت بندی در خصوص موضوعات اصلی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و ... توسط دستگاه های عضو کمیسیون استان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برای مدیریت و جلوگیری از قاچاق کالاها، باید دستگاه های متولی از جمله پخش فرآورده های نفتی، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و صنعت، معدن و تجارت، وظایف و برنامه های اجرایی خود برای چند ماه باقی مانده از سال همچنین سال آتی را در جلسه بعدی این کمیسون ارائه دهند.

سرپرست استانداری فارس اظهار داشت: این برنامه ها باید به گونه ای باشد که بتوان بر اساس آن میزان عملکرد و موفقیت دستگاه ها را پایش و ارزیابی کرد.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت حساسیت بیشتر نسبت به مساله مبارزه با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور گفت: قاچاق در هر نوع آن قابل چشم پوشی نیست و باید با جدیت برخورد شود اما وقتی پای سلامت مردم به میان می آید این مساله به مراتب حساس تر و حیاتی تر می شود بنابراین متولیان امر باید با جدیت و حساسیت بیشتری با قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور برخورد کنند.

همچنین در این جلسه، سید احمد احمدی زاده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز گفت : اولویت ستاد مرکزی، متصل کردن و پیاده سازی سامانه ها و زیرسامانه های موجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و اتصال سامانه های الکترونیکی مرتبط به یکدیگر باعث ایجاد زنجیره تامین شفاف می شود.

وی با بیان این که هدف اصلی از ایجاد سامانه جامع انبارها، افزایش ریسک انبارش و نگهداری کالای قاچاق در سطح کشور است افزود: پس از پیاده سازی این سامانه، شناسایی کالای قاچاق به ویژه در حجم بالا و تجاری در انبارها و مراکز نگهداری کالا تسهیل می گردد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ادامه بیان نمود: اولویت ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمیسیون استان بر مبحث پیشگیری و فرهنگ سازی است و باید اطلاع رسانی مناسب در خصوص مضرات استفاده از کالاهای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت محور قاچاق به عموم مردم داده شود.

احمدی زاده در ادامه اظهار نمود: رویکرد کمیسیون استان شفاف سازی عملکردها در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز می باشد و پس از ارزیابی عملکردها، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

احمدی زاده در پایان، پیشگیری از قاچاق سوخت را از اولویت های اصلی کمیسیون استان عنوان نموده و بر تشکیل کارگروه مربوطه و نظارت و کنترل لازم در حوزه تاکید نمود.

کد خبر 4493968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha