۲۹ بهمن ۱۳۸۵، ۱۳:۱۹

دبیر جشنواره علمی تحقیقاتی سلمان فارسی:

برگزاری نهمین جشنواره سلمان فارسی/ عبور از گردنه های سیاسی ایجاد شده توسط علم و تحقیق

نهمین جشنواره سلمان فارسی و تجلیل از محققین و مدیران پروژه ها و مراکز برگزیده تحقیقات دفاعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوم اسفند ماه در مجموعه فرهنگی غدیر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدری صبح امروز در نشست خبری نهمین جشنواره سلمان فارسی با بیان این مطلب افزود: این جشنواره با هدف بررسی و انتخاب برترین پروژه های تحقیقاتی، مدیران تحقیقاتی، محققین و مبتکرین سپاه پاسداران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: جشنواره سلمان فارسی سپاه پاسداران در نوع خود یکی از منحصر به فرد ترین جشنواره ها و هم سطح جشنواره خوارزمی خواهد بود و به منظور حمایت از دانشجویان، اساتید و دانش آموزان مخترعین برگزار می شود.

دبیر جشنواره سلمان فارسی تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی به منظور رفع نیازمندی های دفاعی و به روز رسانی نیازهای خود در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری به سمت تحقیقات در بعد دفاعی حرکت کرده و در تلاش بوده بخش فناوری و تبدیل به صنعت را به خوبی تجهیز کند.

حیدری ادامه داد: با توجه به آن که کشور ما همواره مورد توجه کشورهای دنیا قرار دارد و نظام سلطه سعی دارد دستیابی کشور را به عرصه علم روز دنیا محدود کند، سپاه پاسداران تلاش می کند، علم وتحقیق کشور را از گردنه های سیاسی ایجاد شده عبور دهد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش تعداد افراد تحصیل کرده سپاه پاسداران، وجود دانشگاه بقیه الله و امام حسین و اعضای هیات علمی معتبر، جوانی متوسط سن سپاه و کارکنان و تجربه موفق در بخش های سازندگی از جمله مزیت های بحث تحقیقات در سپاه پاسداران است که باعث می شود به اصل ایستادگی کشور برسیم.

دبیر جشنواره سلمان فارسی افزود: در جشنواره امسال انتخاب مراکز برتر صنعتی سپاه که به تعمیر و نگهداری صنایع دفاع می پردازند نیز به بخش های قبلی جشنواره اضافه شده اند.

حیدری گفت: بیش از 188 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 32 مدیر برتر تحقیقاتی، 70 محقق، 55 پروژه طراحی مهندسی، 22 پروژه اجرا، 9 مرکز تحقیقاتی و 6 مرکز بازسازی و نهگداری صنایع دفاعی به دبیرخانه معرفی شده بودند.

وی ادامه داد: پس از 87 جلسه داوری توسط 100 داور از دانشگاه های کشور 9 محقق به عنوان محققان برتر و یک محقق به عنوان نفر اول، سه مدیر نمونه، پنج پروژه در موضوعات طراحی مهندسی هشت پروژه اجرای و یک پروژه برتر و یک دانشجو و یک دانش آموز به عنوان مبتکران بسیجی برتر انتخاب شده اند.

دبیر جشنواره سلمان فارسی اظهار داشت: تعداد طرح های ارسال شده به دبیرخانه جشنواره سلمان فارسی در سال جاری نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است که این مسئله نشان دهنده توجه بیش از پیش سپاه به امر پژوهش و تحقیقات است.

کد خبر 449775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha