۳۰ بهمن ۱۳۸۵، ۱۰:۱۲

علامه فضل الله :

آمریکا برای فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کند

آمریکا برای فتنه انگیزی در جهان اسلام تلاش می کند

علامه محمد حسین فضل الله از مراجع شیعه لبنان با هشدار درباره تلاش آمریکا برای فتنه انگیزی در جهان اسلام خواستار تقویت وحدت و یکپارچگی مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، علامه فضل الله در بیانیه ای تاکید کرد که دولت آمریکا دسیسه های خود برای ایجاد دموکراسی آمریکایی در منطقه خاورمیانه را به فعالیت برای فتنه انگیزی بزرگ در میان اهل سنت و شیعیان در جهان عرب واسلام تبدل کرده است.

وی افزود: آمریکا بارها فرصت دستیابی به راه حل در لبنان و خارج از آن را از بین برده است و همچنان مستقیم یا غیر مستقیم برای از بین بردن این فرصت ها تلاش می کند زیرا می خواهد که وضعیت لبنان و دیگر مناطق دچار بی ثباتی سیاسی و بحران های مذهبی باشد.

علامه فضل الله خاطرنشان کرد : دولت محافظه کار آمریکا در راستای منافع اسرائیل حرکت می کند و دسیسه های خود را بعد از شکست نظامی و امنیتی خود تعدیل کرده است.

وی افزود: دولت آمریکا طرح نخستین خود برای تلاش جهت ایجاد دموکراسی هایی همسو با ارزش های دموکراسی آمریکایی در منطقه را تغییر داده و طرح دیگری را جایگزین آن کرده است.

وی افزود: اساس طرح جایگزین آمریکا بر تحریک برای فتنه انگیزی بزرگ در میان شیعیان و اهل سنت در جهان اسلام و بویژه جهان عرب است و گمان می کند فتنه انگیزی در این سطح می تواند مسلمانان را به یکدیگر مشغول کرده و جنبش اسلام در غرب را متوقف و در نتیجه از امتداد آن در محافل فکری و علمی و سیاسی جلوگیری کند.

علامه فضل الله از مسلمانان خواست تا از بیان سخنان تحریک آمیز و اختلاف افکنانه خودداری کنند و از آنها خواست تا در مسیر تقویت وحدت و یکپارچگی حرکت کنید و همگی به دفاع از اسلام برخیزند.

کد خبر 450024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha