۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵

امام جمعه کرمان:

دستاوردهای انقلاب در سطح بین الملل مشهود است

دستاوردهای انقلاب در سطح بین الملل مشهود است

کرمان - نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سطح منطقه و بین الملل مشهود است.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزان به رعایت تقوای الهی گفت: بحث اعتقاد به معاد و قیامت از زمان های قدیم مطرح بوده و افراد به آن بارو داشتند.

وی با اشاره به اینکه وجدان انسان به عنوان یک محکمه است که با انجام یک عمل خوب و یا بد عکس العمل نشان می دهد، افزود: هنگامی که در درون چنین محکمه ای وجود دارد برای این عالم نیز باید محکمه ای وجود داشته باشد که این محکمه فراتر از وجدان انسان ها هست.

امام جمعه کرمان گفت: در درون زمین آتش فشان ها و در بالای سر انسان ها هزاران سنگ وجود دارد که بشر هیچ کنترلی نسبت به آنها ندارد که این امر نشان از این دارد که قدرت خداوند مافوق آن چیزی است که ما تصور می کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: عشق به بقا نیز در وجود تمام انسان ها وجود دارد از طرف دیگر اعتقاد به معاد و توحید از اصول مهم است که باید ابتدا این دو را بپذیریم تا سایر اصول قابل پذیرش بشوند.

وی با اشاره به اینکه محکمه الهی دارای ویژگی هایی است، افزود: هیچ کس جای کس دیگری قرار نمی گیرد، شفاعت وجود ندارد البته بحث شفاعت باید در جای خود مطرح بشود، غرامت هم مورد قبول نیست و سریع نیز این محکمه انجام می شود.

 امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت شهادت شهید علم الهدی، ستاری و شهدای دانشجو و هویزه، افزود: سالروز درگذشت اولین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی که رهبر فرمودند که ایشان الگوی مبارزه با رژیم ستم شاهی بود را به محضر حوزه های علمیه و مردم تسلیت عرض می کنیم.

وی همچنین انتصاب آیت الله لاریجانی را به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تبریک گفت و افزود: روز (۱۹ دی) که قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ای علیه امام خمینی (ره) است را گرامی می داریم که چشم طاغوت را کور کرد و در نهایت شاهد پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ بودیم.

تغییر نظام آموزشی یکی از مراحل ترویج بدحجابی است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به موضوع کشف حجاب توسط رضاخان افزود: این پروژه که از دوران قاجار آغاز شده بود، توسط روشنفکران غرب رفته دامن زده شد و در نهایت توسط رضاخان قلدر به صورت رسمی اعمال شد.

وی با بیان این مطلب که یکی از مراحل ترویج بدحجابی تغییر نظام آموزشی است که در این زمینه معلمان، فرهنگیان، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید مراقب این حرکت خزنده باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه استفاده اجباری از کلاه یکی دیگر از مراحل کشف حجاب بود، عنوان داشت: تا جایی که آیت الله حائری به این قانون اعتراض کردند که رضاخان قلدر با حضور در منزل ایشان به وی جسارت و او را تهدید کرد.

حضور در ورزشگاه ها در شأن زن نیست

وی با بیان این مطلب که برخی ها امروز به دنبال ترویج فرهنگ بدحجابی در جامعه هستند و تلاش دارند به شیوه های مختلف همچون استفاده از فضای مجازی حساسیت نسبت به حجاب را پائین بیاورند لذا مجموعه های فرهنگی باید در این زمینه مراقبت کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه عده ای تحت عنوان دفاع از حقوق زن به دنبال برنامه های سیاه خود هستند، اظهار داشت: حضور در ورزشگاه ها در شأن زن نیست بلکه این موضوع جزئی از این توطئه است.

وی با بیان این مطلب که با ایستادگی این ملت و مقابله با توطئه های دشمن انقلاب را ۴۰ ساله کرد، افزود: امروزه دستاوردهای انقلاب اسلامی را در سطح منطقه و بین الملل مشاهده می کنیم که نمونه آن این  است که رئیس جمهور منفور آمریکا با ترس و لرز شبانه وارد عراق می شود.

کد خبر 4503774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha