۳۰ بهمن ۱۳۸۵، ۱۷:۰۴

برگزاری نخستین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای

نخستین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای خرداد ماه سال آینده توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این خبر  گفت: "کلیه آثار و محصولات دیجیتالِ فرهنگی و هنری در چهار بخش اصلی بسته های نرم افزاری چند رسانه ای، پایگاه های اینترنتی، بازی ها و سرگرمی های رایانه ای و نرم افزاری های  وی‍ژه دستگاه های تلفن همراه  در این جشنواره  ارزیابی می شوند."

مهندس عیسی زارع پور افزود : کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، هفته اول خرداد ماه سال 86 در محل نمایشگاههای بین المللی تهران به نمایش گذاشته می شوند.

به گفته وی، نشست ها و میزگردهای علمی، کارگاههای آموزشی ، جشنواره های اینترتی  و بازارچه فروش آثار و محصولات ارسالی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

زارع پور در تشریح اهداف این جشنواره به ایجاد محلی رسمی برای ارائه سالانه آثار و محصولات دیجیتال فرهنگی و هنری در کشور ، حمایت از تولید کنندگان آثار و محصولات دیجیتال فرهنگی و هنری، جریان سازی برای توسعه تولید محتوای دیجیتال فرهنگی و هنری به خط و زبان فارسی در محیط رایانه، کاهش هزینه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور، نبیین جایگاه و اهمیت رسانه های دیجیتال، تبلیغ و ترویج و توسعه فرهنگ تولید و استفاده ی مناسب از بسته های نرم افزاری چند رسانه ای در کشور اشاره کرد.

زارع پور درباره بررسی نحوه برگزاری جشنواره گفت: پس از استخراج معیارهای داوری و تعیین جوایز اصلی مسابقات از سوی کمیته داوران در هر بخش به صورت مجزا به تعدادی از آثار برگزیده جوایزی اهدا می شود.

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی رسانه های دیجیتال و نرم افزارهای چند رسانه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر شده و تا دهم اردیبهشت ماه سال 86 پذیرای آثار خواهد بود. علاقه مندان به شرکت در جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشترو ارسال آثار خود به نشانی اینترنتی جشنواره  www.mediafestival.ir و یا www.dmf.ir  مراجعه کنند.

کد خبر 450516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha