۱ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۰۵

حبیب‌الله بهمنی در گفتگو با مهر: سینمای دفاع مقدس باعث اعتبار جشنواره فیلم فجر می‌شود

حبیب‌الله بهمنی در گفتگو با مهر: سینمای دفاع مقدس باعث اعتبار جشنواره فیلم فجر می‌شود

حضور گسترده آثار دفاع مقدس و فیلمسازان صاحب‌نام همچون کیومرث پوراحمد، خسرو سینایی و محمدحسین لطیفی باعث افزایش اعتبار بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

حبیب الله بهمنی در مورد حضور گسترده آثار دفاع مقدس در جشنواره بیست و پنجم فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: "این مسئله حائز اهمیت و دلگرم کننده ای است که چنین ژانر مهم سینمایی دوباره در کانون توجه و تولیدات ارزنده قرار بگیرد. البته اگر کمیت همراه با کیفیت باشد آن وقت می توانیم امیدوار باشیم سینمای دفاع مقدس وارد دوران جدیدی از حیات خود شده است."

وی تاکید کرد: "با توجه به حضور کارگردان های صاحب نامی همچون کیومرث پوراحمد، خسرو سینایی، مازیار میری و محمدحسین لطیفی و موفقیت فیلم اخیر در مراسم پایانی جشنواره، میزان و عیار تولیدات دفاع مقدس در سطح قابل قبولی قرار می گیرد و اگر مروری هم به دوره های گذشته برگزاری جشنواره فیلم فجر داشته باشیم، آثار دفاع مقدس هنگام حضور حرف اول و آخر را می زنند و به نوعی ویترین و آبرو و باعث وزین شدن جشنواره ها می شوند."

بهمنی در مورد رویکرد طنز به مسئله جنگ و اینکه می تواند باعث استقبال مخاطبان شود گفت: "رویکرد به طنز و کمدی در ساختار سینمای دفاع مقدس نکته مثبت و قابل توجهی است. در گذشته کمال تبریزی در "لیلی با من است" تجربه بسیار موفقی در این عرصه داشت. تلاش مسعود ده نمکی هم در "اخراجی‌ها" برای ارائه چنین فضایی قطعاً می تواند باعث افزایش مخاطبان آثار دفاع مقدس باشد. سینمای دفاع مقدس این ویژگی و ظرفیت را دارد که بتواند تمام ژانرها را در قالب موضوعی خود عرضه کند. سینمای دفاع مقدس یک دریای گسترده است."

کد خبر 450713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha