۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸

امام جمعه دلوار:

مسئولان باید در تحمل مشکلات با مردم همراه باشند

مسئولان باید در تحمل مشکلات با مردم همراه باشند

بوشهر - امام جمعه دلوار گفت: مسئولان در نظام اسلام باید زندگی شان زندگی معمولی باشد و در تحمل مشکلات با مردم همراه باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه امروز دلوار با اشاره به ۵ ربیع الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، ضمن تبریک به مناسبت این روز بر الگو گیری پرستاران از این بانوی بزرگ تاکید کرد.

وی اضافه کرد: صبر و استقامت حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و نقش برجسته این بانوی بزرگوار در نهضت عاشورا بزرگترین الگویی واقعی  برای پرستاران است چرا که ایشان با ایمان و اعتقاد راسخ خود در برابر مشکلات ایستادگی کرد.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: پرستاری شغل دشوار و پر مشقتی است و پرستاران با تلاش شبانه روزی بر بالین بیمار زحمات و سختی های زیادی را تحمل می کنند لذا مردم با محبت و تکریم و مسئولان با تلاش برای رفع مشکلات این قشر دلسوز به زحمات و تلاش های آنان پاسخ دهند.

وی با اشاره به بیانات گهربار حضرت امام خامنه ای در دیدار ۱۹ دی ماه مردم قم با ایشان خاطرنشان کرد: یکی از فرازهای مهم فرمایشات ایشان این نکته بود که «دستگاه محاسباتی دشمن خراب است‌» برخی ها تصور می‌کنند که سیستم تحلیلی آمریکایی‌ها خطا ناپذیر است و اشتباه نمی کند و لذا معتقدند که نمی‌شود در برابر تحلیل ها و طراحی‌های آمریکا ایستادگی کرد.

زاهددوست تصریح کرد: رهبر عزیز و بصیر ما فرمودند که آمریکا و غرب در محاسبات خود اشتباهات اساسی و استراتژیک دارند و نمونه آن رئیس جمهور آمریکا در ۱۰ دی ماه ۵۶ تهران می آید و ایران را جزیره ثبات معرفی می‌کند و کمتر از ده روز بعد یعنی در ۱۹ دی ماه مردم قم قیام می‌کنند و سرانجام بعد از یکسال رژیم شاهنشاهی را ریشه کن می کنند.

وی ادامه داد: با این قدرت تحلیل چطور برخی در داخل تصمیمات و تحلیل های آمریکایی ها که به تعبیر حضرت آقا احمق های درجه یکی هستند را قطعی و اجتناب ناپذیر می دانند. دستگاه محاسباتی انقلاب و امام دقیق و حساب شده تر از همه دستگاههای محاسبات غرب و آمریکایی ها است که فرمود صدای خُرد شدن استخوان مارکسیسم را می‌شنوم و چندی بعد همه دنیا این‌ صد را شنیدند.

 آمریکا هیچ اعتباری ندارد

امام جمعه دلوار ادامه داد: فراز دیگر در بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب این بود که فرمودند «دولتمردان آمریکایی نه تهدیدشان، نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد و نباید اعتنا کرد.» گروهی در همین سال‌های اخیر در ایران چنین مطرح می‌کردند که قول و امضای مقامات آمریکایی تضمین است و آمریکا وقتی قراردادی را امضا کرد به هیچ عنوان از آن تخطی نمی کند.

وی اضافه کرد: در حالی که همه می دانستند که آمریکا تا قبل از برجام ما، صدها قطع نامه شورای امنیت را وتو کرده و صدها  مفاد قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. برجام تجربه و درسی برای مسئولان کشور ما بود که بدانند امضای مسؤولان آمریکایی و قول و تعهد آن‌ها به هیچ عنوان اعتبار ندارد.

زاهددوست گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی در داخل کشور به‌دنبال ایجاد یک جو روانی و هراس از تهدید آمریکا هستند. متاسفانه امروز هم عده ای جو هراس از تهدید آمریکا در کشور راه انداخته اند و چنین جلوه می‌دهند که باید برویم و به ترامپ امتیازات بیشتری بدهیم و گرنه آمریکا تهدیدات خود را عملیاتی می‌کند.

وی بیان کرد: این‌که رهبری به‌صراحت فرمودند که آمریکا نه قولش قول است و نه تهدیدش قابل اعتناست برای این است که ملت هوشیار باشد تحت تاثیر  جوسازی و شانتاژ این افراد ساده لوح و ترسو صدمه قرار نگیرد و به منافع ملی کشور صدمه ای وارد نشود.

امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم رسیدگی به معیشت مردم به‌خصوص قشر ضعیف جامعه‌ گفت: نکته بسیار مهم دیگر تأکید حضرت آقا  بر لزوم رسیدگی به قشر مستضعف جامعه و اقشاری که مشکلات اقتصادی کنونی بر آن‌ها فشار بیشتری وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: مسئولان در نظام اسلام باید زندگی شان زندگی معمولی باشد و در تحمل مشکلات با مردم همراه باشند و از تجملات و  اشرافی گری پرهیز کنند، قطعا اگر چنین باشد، اقشار مختلف مردم در تحمل سختی‌ها صبر و بردباری بیشتری از خود نشان خواهند داد.  دولت و مسئولان کشور باید از فرصت کنونی برای خدمت به طبقه ضعیف جامعه که تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد استفاده کنند.

زاهددوست با اشاره به برنامه بزرگداشت هفته بصیرت و برکت و ۱۳ دی ماه سالروز سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به زادگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: این حرکت و بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری  نشانه ای از قدرشناسی و وفاداری مردم  بخش دلوار است که پس از ۲۷ سال همچنان خود را مدیون این لطف و عنایت رهبر انقلاب می دانند و این روز را روز تجدید میثاق و عهد خود با ولایت و رهبری و برگ درخشان دیگری در تاریخ پر افتخار خود می دانند.

وی خاطرنشان کرد: به فضل الهی علیرغم همه مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی مردم بخش دلوار فرزندان مجاهد بزرگ جنوب سردار شهید رئیسعلی دلواری همچنان وفادار به انقلاب و امام هستند و هیچ طوفانی نخواهد توانست آنان را ذره ای از مسیر امام و رهبری و شهدا جدا کند  و ثابت قدم و استوار در این راه الهی پافشاری خواهند کرد و مانند پدر معنوی خود یعنی سردار شهید رئیسعلی دلواری خود را آماده دفاع و جانفشانی در  مسیر ارزشهای انقلاب اسلامی می دانند.

امام جمعه دلوار بیان کرد: نکته دیگر که از این دیدار قابل ذکر است اینکه مسئولان استانی و نمایندگان استان به مطالبات نماینده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله صفایی بوشهری در خصوص رفع مشکلات و گرفتاریهای مردم بخش دلوار توجه کنند.

وی افزود: مطالبات ایشان در واقع مطالبه همه ما و مردم بخش دلوار است و درخواستمان این است آنچه را که بعنوان مشکلات مردم در این دیدار توسط حضرت آیت الله صفایی بوشهری مطرح شد با توجه و عنایت بیشتری دنبال کنید و مردم را از این گرفتاری ها نجات دهید.

امام جمعه دلوار گفت: مشکلاتی مانند راه و جاده بدون استاندارد، آب آشامیدنی، و مشکلات بی شمار ملوانان و صیادان مورد توجه قرار گیرد. از بخشدار و مسئولین شرکت نفت می خواهم که مشکلات توزیع نفت سفید را رسیدگی و رفع کنند.

کد خبر 4509900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha