۲ اسفند ۱۳۸۵، ۹:۵۹

آغاز ششمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور

آغاز ششمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی در سراسر کشور

انتخابات ششمین دوره اتاق‌های بازرگانی با حضور گسترده تجار و بازرگانان در سراسر کشور امروز صبح از ساعت 15/8 آغاز شد تا بخش خصوصی نخستین گام بلند خود را برای تحقق اهداف سیاست‌های اصل 44 بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات هیئت نمایندگان اتاق تهران درحالی آغاز شد که تعداد زیادی از بازرگانان، صنعت گران و کارآفرینان کشور، برای تعیین اعضای پارلمان بخش خصوصی، دقایقی پیش از آغاز انتخابات، در محل اتاق تهران حضور یافته اند.

ازدحام در ساختمان تازه تعمیر شده اتاق تهران در حدی است که صف رای دهندگان، به خیابان کشیده شده است. درمیان شرکت کنندگان درانتخابات، اعضای کنونی هیئت نمایندگان اتاق های تهران و ایران و چهره های مطرح اقتصاد کشور دیده می شود.

انتخابات اتاق تهران از ساعت 8:15 دقیقه آغاز شده است و تا ساعت 18 ادامه خواهد یافت.

براساس اعلام انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های بازرگانی، در مجموع 132 نفر حایز شرایط شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران هستند.

از این تعداد نامزد شرکت در انتخابات، 68 نفر برای به دست آوردن 20 کرسی هیئت نمایندگان اتاق تهران در بخش بازرگانی، 57 نفر برای به دست آوردن 16 کرسی بخش صنعت و 8 نفر نیز برای احتساب 4 کرسی بخش معدن به رقابت خواهند پرداخت.

هیئت نمایندگان اتاق تهران شامل 60 عضو است که 40 نفر در رقابت‌های انتخاباتی مشخص می‌شوند و20 عضو دیگر را وزرای بازرگانی و صنایع و معادن، تعیین می‌کنند.

کد خبر 451291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha