۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶

فرماندار شهرستان آبیک:

۱۱۲ پروژه عمرانی، ورزشی، بهداشتی و زیربنایی در آبیک افتتاح می شود

۱۱۲ پروژه عمرانی، ورزشی، بهداشتی و زیربنایی در آبیک افتتاح می شود

قزوین- فرماندار شهرستان آبیک گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۱۲ پروژه عمرانی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت دهه مبارک فجر شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک روز شنبه در جمع خبرنگار ان رسانه های گروهی استان که در محل این فرمانداری برگزار شد با تشریح مهمترین برنامه های دهه فجر اظهارداشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۱۲ پروژه مختلف در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: افتتاح بخش دیالیز بیمارستان شهدا با ظرفیت ۱۰ تخت، ۴ واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین، چهار واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شماره دو،   چهار پروژه محیط زیستی در راستای طرح احیای تالاب و مقابله با ریز گردها،   افتتاح ۳ پروژه ورزشی و ۹ پروژه گازرسانی به واحدهای تولیدی و روستای غریب مزرعه، شش پروژه کشاورزی و دامداری، واگذاری هشت واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات جاده ای از پروژه هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسد.

اختصاص ۵ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ولیعصر

احمدپور در ادامه با بیان تامین نیازهای درمانی شهرستان یادآورشد: برای تجهیز بیمارستان شهدای آبیک ۵ میلیارد تومان پیش بینی شده که با کمک استانداری بزودی بخشهای قلب و عروق و سی سی یو با ۳۲ تخت آماده بهره برداری می شود.

فرماندار شهرستان آبیک بیان کرد: همچنین طرح خرید خدمت از بیمارستان ولیعصر همچنان ادامه دارد و در این میان ۵ میلیارد تومان مطالبات این بیمارستان است که پیگیر هستیم تا پرداخت شود.

تامین آب شرب آبیک در الویت قرار دارد

احمدپور با اشاره به ضرورت تامین آب شرب شهرستان آبیک گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان در حال اجراست و با وارد مدار شدن شش حلقه چاه برای افزایش کیفیت بهداشتی آب شرب اقدام شده است.

وی افزود: با اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان برای تامین نیاز شرب ۱۴  شهر و ۱۹۴ روستا اقدام شده و ما با جدیت پیگیر هستیم تا تامین آب شرب شهر آبیک در اولویت قرار گیرد.

احمدپور اظهارداشت: مجموع این طرح حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای انتقال آب به شهر ابیک ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده تا مسیر ۹ کیلومتری آن سریعتر اجرا شود که امیدواریم تا حداکثر دو سال آینده آب سد طالقان به شهر آبیک منتقل شود.

پرداخت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در آبیک

احمد پور در ادامه گفت: امسال بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در بخشهای صنعت، کشاورزی، مشاغل خانگی و مسکن در این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اجرای طرح آبیاری تحت فشار را از دیگر کارهای انجام شده دانست و اظهار داشت: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان آبیک بیش از ۳۵ هزار هکتار است که تاکنون ۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار گرفته است.

فرماندار آبیک افزود: ۱۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان نیز در حال اجرای آبیاری تحت فشار است تا بتوانیم منابع آبی را مدیریت کنیم.

احمدپور اظهار داشت: بودجه شهرستان در سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان بود که ۴۵ درصد آن تخصیص یافت و بودجه امسال ابیک هم ۲۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: در مجموع مالیات و ارزش افزوده این شهرستان ۹۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است. ‌

ظرفیت کشاورزی آبیک قابل توجه است

احمدپور در خصوص ظرفیته های صنعتی و کشاورزی منطقه هم گفت: ۹ درصد تخم مرغ کشور،   ۱۰۰ درصد جوجه یک روزه کشور، رتبه نخست دانه های روغنی استان، تنها تولید کننده گندم پارسی و بهاران، رتبه اول گندم استان، رتبه دوم ماهیان زینتی و رتبه اول اجرای آبیاری تحت فشار متمرکز در استان از دیگر توانمندی های این شهرستان محسوب می شود.

وی گفت: داشتن انبار ذخیره ۷۵ هزار تنی گندم، ۵ مجتمع بزرگ کشت و صنعت، مجتمع دامپروری دو هزار راسی، داشتن دو شهرک صنعتی و بزرگترین کارخانه خاک پویشی به ظرفیت شش هزار تن و انبار ذخیره گندم ۷۵ هزار تنی، دو واحد بزرگ تولید کمپوست، ۱۰ واحد تولید ماهیان زینتی و نیز  ۳۴۴ واحد صنعتی، ۲۸ واحد معدنی، ۴۵۴ واحد کشاورزی و در مجموع ۸۵۰ واحد کشاورزی، صنعتی و معدنی جایگاه خاصی به این منطقه بخشیده است.

۸۰ درصد جمعیت آبیک تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است

احمدپور در ادامه اظهارداشت: از جمعیت حدود ۱۰۰  هزار نفری شهرستان آبیک بیش از ۸۰ درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

آلودگی سیمان آبیک کاهش یافته است

فرماندار شهرستان آبیک در خصوص کاهش آلودگی کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه که در محدوده این شهرستان قرار دارد نیز گفت: به گفته مدیر کارخانه سیمان آبیک با نصب فیلتر میزان آلایندگی این واحد کاهش یافته است اما در حوزه بهره برداری از معادن سیمان و انفجارهایی که در این بخش رخ می دهد شاهد گرد و غبارهای زیادی هستیم که آلاینده است و مردم را نگران می کند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه ۹۵ درصد سوخت نیروگاه از مازوت به گاز تبدیل شده و آلایندگی بشدت کاهش یافته و در این زمینه نگرانی نداریم.  

کد خبر 4530807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha