۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۵

رئیس دانشگاه آزاد خبر داد:

راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف

راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال آینده مدارس عالی مهارتی این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اظهار داشت: آموزش عالی ما از آموزش عالی نخبه‌گرا به آموزش عالی گسترده گذر کرده بنابراین دانشگاه علاوه بر دانش تخصصی، باید به دانش اجتماعی و مهارتی ورود پیدا کند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به دانش اجتماعی و مهارتی از سوی دانشگاه‌ها ورود پیدا کنیم، باید جهت‌گیری‌های آموزش عالی تغییر کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در وزارت علوم شاهد غفلت‌هایی بودیم چرا که تنها به دنبال دانش‌های تخصصی بودیم و برای مهارت برنامه‌ای نداشتیم.

طهرانچی با بیان اینکه دانش مهارتی از اولویت‌های دانشگاه آزاد است، گفت: با ایجاد معاونت‌هایی مانند معاونت علوم انسانی، به دنبال کاربردی‌سازی علوم انسانی و افزایش دانش مهارتی دانشجویان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مدارس عالی مهارتی که اولین آن با عنوان «مدرسه عالی مهارتی حقوق» راه‌اندازی شده، این بستر را فراهم می‌کند که دانشجویان بتوانند از نزدیک با رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اند، آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای ملی مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد ایجاد خواهد شد و راه‌اندازی این مدارس زیر نظر این شورا صورت می‌گیرد.

طهرانچی با اشاره به راه‌اندازی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی در دانشگاه آزاد نیز تأکید کرد: مدارس عالی مهارتی زیر نظر این معاونت فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سال آینده مدارس عالی مهارتی در رشته‌ها و استان‌های مختلف ایجاد می‌شود که به زودی مدرسه عالی مهارتی صنایع فرهنگی نیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 4534259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha