۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹

امام جمعه دیلم:

فاطمه زهرا(س) الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است

 فاطمه زهرا(س) الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است

دیلم- امام جمعه دیلم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است.

  به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه دیلم روز شنبه در آیین عزاداری شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س ) درگلزار شهدای گمنام حسینیه اعظم این شهر گفت: مکتب ، منطق و سیره علمی و عملی پیامبر گرامی اسلام (ص)  در حیات طیبه فاطمه زهرا(س) متجلی و متبلور است و فاطمه زهرا الگوی کامل و کارآمد سبک زندگی اسلامی است.

حسینی بوشهری افزود: همه حرکات و سکنات و همه ابعاد زندگی فاطمه زهرا(س) ، نماد و نمودی از مجموعه زندگی پربرکت پیامبر اعظم (ص) است که می تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت پوشش قرار دهد.

امام جمعه دیلم در جمع عزاداران فاطمی ادامه داد: حضرت زهرا (س)  در همه جهات انسانی کامل است و باید در همه ابعاد زندگی از این تابلوی تمام عیار و این نقشه الهی برای زیست مؤمنانه و دینی و معنوی و اجتماعی بهره برد.

وی گفت: زندگی آن حضرت آینه تمام عیاری است که پیش روی ما قرار گرفته و برای همه زنان و مردان، جوانان و همه اقشار جامعه از هر نوع و شکل و زبانی در هر موقعیتی  می تواند به عنوان الگوی کامل و کارآمد زندگی قرار گیرد و سبک زندگی را تعریف و تعیین کند، ما باید براساس آن تعریف و تنظیم ها  که همان زندگی و حیات طیبه فاطمه زهرا(س) است حیات و زندگی خود را ساماندهی کنیم.

امام جمعه دیلم بیان کرد: از مهم ترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی(ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است که سرانجام  در راه دفاع از ولایت مجروح شده و به شهادت رسید.

 مراسم شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س ) درگلزار شهدای گمنام حسینیه اعظم (ص ) دیلم باحضور هیئت های مذهبی و مسئولان و مردم ولایتمدارشهرستان دیلم برگزار شد.

کد خبر 4537793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha