۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۱۳

آیت‌الله میرعمادی انتقاد کرد:

خسارت از دست‌دادن نیروهای توانمند/ عدم استفاده از جوانان انقلابی

خسارت از دست‌دادن نیروهای توانمند/ عدم استفاده از جوانان انقلابی

خرم‌آباد- امام‌جمعه خرم‌آباد با انتقاد از عدم استفاده از مشورت خیرخواهان و دلسوزان استان در تصمیم گیری‌ها گفت: چه معنی دارد تمام عزل و نصب‌ها توسط دو سه نفر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت سراسر نور زهرای مرضیه و روز زن و آغاز هفته بزرگداشت مقام مادر را تبریک می گویم.

فاطمه زهرا(س) برای همه ما درس و الگو است

وی با بیان اینکه ویژگی های برجسته فاطمه زهرا(س) سبب شد که اسوه ای حسنه برای تمام مردم به ویژه زنان و مادران باشد، تصریح کرد: اسوه امام زمان(عج) مادرش زهرا(س) است؛ اسوه هر یک از ائمه فاطمه(س) بوده است تا جه رسد به ما.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه فاطمه(س) در دامن پدری چون رسول خدا و مادری چون خدیجه رشد یافته است؛ در خانه وحی رشد عقلی و اسمی و رشد معنوی پیدا کرده است، افزود: فاطمه(س) وارث اخلاق نیکوی پیامبر و ایثار و انفاق مادرش خدیجه است، وارث شجاعت و علم و معرفت علی(ع) است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه فاطمه زهرا(س) برای همه ما درس و الگو است، باید از شیوه اخلاقی و تربیتی حضرت زهرا(س) درس بگیریم، یادآور شد: ولادت این بانوی گرامی اسلامی و هفته زن را تبریک می گوییم به همه شما و زنان جامعه و مقام مادر را تکریم می کنیم و در برابر زحمات مادر سر تعظیم فرو می آوریم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای عملیات خیبر را گرامی می داریم، تصریح کرد: به ویژه یاد و خاطره شهید باکری این سردار خیبرشکن و فرمانده شجاع و دلاور، همینطور شهید بزرگوار خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین که سرداری شجاع و مومن و با صلابت در جبهه های دفاع مقدس بود را گرامی می داریم.

وی یادآور شد: کسانی که با این سرداران و فرماندهان دلیر ما ارتباط داشتند می دیدند که این سرداران جوان بودند اما تدبیر نظامی قوی داشتند، شجاعت کم نظیر داشتند و عاشق شهادت بودند و ایمان قوی داشتند.

نسل نوجوان و جوان ما بر اساس مبانی دینی و انقلابی تربیت شوند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ۸ اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی گفت: بعد از پیروزی انقلاب در آموزش و پرورش یک نهاد تربیتی تاسیس شد، هدف از تشکیل نهاد امور تربیتی انتقال ارزش های دینی و انقلابی به دانش آموزان بوده است؛ هدف این بوده است که نسل نوجوان و جوان ما بر اساس مبانی دینی و انقلابی تربیت شوند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه انقلاب ما به نام اسلام بوده است و باید تربیت ما نیز بر اساس مبانی دینی باشد، فلسفه بعثت پیامبران الهی نیز تربیت بوده است، رسالت اصلی دین اسلام و انقلاب تربیت دینی جامعه بوده است، تصریح کرد: امروز نیازمند به جوانان مومن انقلابی پای کار هستیم؛ جوانانی که از نظر اعتقادی قوی، از نظر روحیه مقاوم و انقلابی و در مقام عمل آماده برای ایثار و فداکاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت امور تربیتی یک رسالت بسیار سنگین است، امروز دشمنان ما جوانان عزیز ما را مورد هدف قرار داده اند، دشمن تهاجم فرهنگی می کند و ابزار گناه و فساد و بی بند و باری را رواج می دهد، افزود: به ویژه در عرصه فضای مجازی بستر برای انحراف و گناه کاملا فراهم است، در چنین موقعیتی مسئله تربیت دینی و انقلابی مهم است؛ باید به تربیت انقلابی بپردازیم.

منابع تربیت اسلامی ما فراوان است، نیاز نداریم از روش های غربی تبعیت کنیم

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: در این راه اولا باید از آموزه های دینی بهره بگیریم، از قرآن که منبع هدایت است، از سنت و از احادیث که بالاترین آموزه های دینی در احادیث است بهره بگیریم؛ ما نیاز نداریم از روش های غربی تبعیت کنیم، نیاز نداریم از الگوهای مصوب فردی مثل سند ۲۰۳۰ برای تعلیم و تربیت استفاده کنیم؛ از نظر تربیت دست ما پر است و منابع فراوان داریم.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد فضیلت های اخلاقی نسل جوان را فراهم کنیم؛ برای تربیت انقلابی نسل جوان باید از منظومه فکری امام بزرگوار و منظومه فکری مقام معظم رهبری استفاده کنیم که بهترین الگو برای تربیت هستند.

جوانان کمر همت ببندند در جهت تحقق بخشیدن به بیانیه مقام معظم رهبری

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب که به عنوان گام دوم انقلاب معروف شده است، اشاره کرد و افزود: بنا داریم هر هفته یکی از ابعاد این بیانیه را اشاره کنیم، بیانیه ای که رهبری فرمودند برای آن زحمت زیاد کشیده اند و ۶ هزار کلمه کلیدی در آن وجود دارد.

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه این بیانیه مقام معظم رهبری یک پیام داخلی و یک پیام خارجی دارد؛ پیام اصلی و روشن بیانیه رهبری این است که انقلابی بمانیم و پیشرفت کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی نقشه آینده انقلاب را ترسیم کردند؛ این بیانیه نشاط آفرین و امید بخش و تعیین کننده تکلیف همگان است و مسئولین باید این بیانیه را در سیاست گذاری و برنامه ریزی و قانون گذاری سرلوحه کار قرار دهند.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه جوانان کمر همت ببندند در جهت تحقق بخشیدن به این بیانیه مقام معظم رهبری، محققان و نویسندگان باید این بیانیه را تجزیه و تحلیل کنند، افزود: مسئولان زمینه حضور نسل جوان را در مدیریت اجرایی کشور فراهم کنند.

وی یادآور شد: مسئولان برای پیشرفت استان و حل مشکل استان و حل مشکلات مردم استان سعی کنند از نیروهای جوان، توانمند، قوی و خلاق و مبتکر استفاده کنند نه افرادی که حال ندارند و انگیزه ندارند، این ها حلال مشکلات مردم نیستند.

مسئولان از مشورت خیرخواهان و دلسوزان استان استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مسئولان از مشورت و دلسوزی خیرخواهان و دلسوزان استان استفاده کنند، مشورت بسیار مهم است، اینطور نباشد که فقط با یک گروه آن هم از آن گروه با دو سه نفر مشورت شود و تصمیم گیری شود برای استان، قطعا این تصمیم گیری دچار نقص است، اظهار داشت: چه معنی دارد تمام عزل و نصب ها توسط دو سه نفر دنبال شود، مخصوصا مسئولیت هایی که اقشار مختلف با آن سر و کار دارند.

چه معنی دارد تمام عزل و نصب ها توسط دو سه نفر دنبال شود

آیت الله میرعمادی خطاب به مسئولان لرستان افزود: از خیرخواهان مشورت بگیرید و از آن ها خواسته شود، وقتی تمام تصمیم گیری ها منحصر شود به دو سه نفر قطعا به مشکلات و خواسته مردم توجه نمی شود و نیروهای قوی کنار گذاشته می شوند.

وی با بیان اینکه اگر عرصه را بر یک نیروی قوی تنگ کنیم که خودش رها کند برود به استان دیگر یا ما او را از استان بیرون کنیم خسارت است، تصریح کرد: این واقعیتی است که هیچ کسی و هیچ قوم و ملتی از نیروی قوی و توانمند ضرر نکرده است و هیچ گروهی از مشورت ضرر نکرده است، این ها سود است.

خطیب جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: مسئولان به این امر که به صورت اجمال و سر بسته گفتم توجه کنند، قطعا مصلحت استان در این جهت است؛ اگر نیاز باشد روزی بیشتر در این مورد توضیح خواهم داد.

چقدر از پست های مدیریتی در اختیار جوانان مومن و انقلابی است؟

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه بر اساس بیانیه رهبری باید با اعتماد به نفس و به کار گیری نیروهای پر از انگیزه و نسل جوان و مومن به پیش برویم، گفت: چقدر از پست های مدیریتی در اختیار جوانان مومن و انقلابی است؟ چند درصد؟

وی با بیان اینکه بیانیه رهبری یک پیام هم برای دشمنان دارد، دشمنان بدانند، آمریکا و استکبار جهانی بداند، فکر تغییر و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را به گور خواهد برد، ادامه داد: آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران سه راهبرد را در پیش گرفته است، نخست بازدارندگی، دوم تغییر در رفتار نظام جمهوری اسلامی و سوم از بین بردن و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی.

خطیب جمعه خرم آباد یادآور شد: اما انقلاب اسلامی نیز از روز اول سه راهبرد اساسی در برابر دشمن داشت، نخست انقلابی بودن، مردم و جوانان ما انقلابی هستند و مسئولان هم باید انقلابی باشند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه دومین راهبرد ما مسئله پیشرفت با تکیه بر ظرفیت های درونی است و راهبرد سوم اعتقاد به مردم و اعتماد به جوانان است، گفت: ما پنجه های گرگ صفت برخی را نمی بوسیم، تحت تاثیر لبخندهای روباه صفت عده ای قرار نمی گیریم. به مردم و جوانان خود اعتقاد و اعتماد داریم.

کد خبر 4549186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha