۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵

معاون سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

شناسایی ۸۵۰۰ کودک کار و خیابانی در کشور

شناسایی ۸۵۰۰ کودک کار و خیابانی در کشور

ساری - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی هشت هزار و ۵۰۰ کودک کار و خیابانی در نیمه اول امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله مسعود فریدی پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون 53 مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده راه اندازی شده است گفت: این مسئله سبب شد تا دسترسی بهتری برای خدمات رسانی به این کودکان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: طبق آمار شش ماه اول امسال، هشت هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز حمایتی مورد پذیرش قرار گرفتند و این نشان می دهد که ما بتوانیم کودکان را قبل از هرگونه آسیب، مورد حمایت خدمات بهزیستی قرار دهیم.

وی افزود: با همکاری با سازمان های مردم نهاد و خیریه ها سبب می شود تا شمار زیادی از کودکان برای خدمت گرفتن شناسایی و جذب شود و طبق آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگاه های مختلفی در این زمینه نقش دارند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اگر همه دستگاهها نقش کلیدی خود را ایفا کنند در ساماندهی کودکان خیابانی موفقیت چشمگیری خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه حضور کودکان کار غیربومی در مازندران وجود دارد گفت: با توجه به نیاز هر استان، نسبت به راه اندازی مراکز نگهداری کودکان کار اقدام می شود.

وی افزود: ۵۰ درصد کودکان کار اتباع غیرایرانی هستند و این میزان در کلانشهرها از جمله تهران حدود ۷۰ درصد را تشکیل می دهند و بهزیستی به مثابه اینکه کودک نباید در خیابان باشد از این کودکان کار حمایت می کند.

مسعود فرید با اشاره به وجود و درنظرگرفته سرانه برای حمایت از مراکز نگهدار کودکان کار یادآور شد: طی پارسال و امسال ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار به این بخش درنظرگرفته شده است و هنوز با میزان نیاز فاصله معناداری داریم.

کد خبر 4555372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha